A Delta további száz gépre opciós szerződést kötött, az első gépek 2020-ban érkezhetnek meg a flottába, az üzlet listaáron számolt értéke 12,7 milliárd dollár.
A légitársaság az Airbusokat az európai cég alabamai üzemében állítja elő, amely jelenleg négy gépet gyárt havonta, az új megrendelés miatt viszont fel kell pörgetni a gyártást. A gépek Airbus Cabin Flex kabinelrendezéssel készülnek, amelyek a módosított vészkijárati ajtók miatt 240 utas befogadására képes.
Nem ez az első eset, hogy a Delta nem az amerikai Boeingtől vásárol gépet, legutóbb Airbus A350-es szélestörzsű gépeket vettek az európai konkurenstől 14 milliárd dollárért. A Delta 840 darabos flottájában 200 darab Airbus szolgál.
Ennek az üzletnek azonban az elemzők szerint leginkább a Boeing és a Bombardier közti harchoz van köze. A Boeing ugyanis az amerikai hatóságoknál kezdeményezte, hogy büntetővámot vessenek ki a kanadai Bombardier gépeire, mert azokat dömpingáron adja a gyártó, mert tiltott állami támogatásban részesült.
Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma elfogadta az érvelést és 300 százalékos büntetővám kiszabását kezdeményezte. A Delta 75-öt darab Bombardier CSeries regionális gépet vett, amelyet a büntetés miatt 300 százalékkal drágábban vehetne csak át.
A Bombardier emiatt szövetkezett az Airbusszal, amely átvette a CSeries projektet és a gépek az Egyesült Államokban fogja gyártani, így álláspontjuk szerint elkerülhető a büntetővám.
Forrás: MTI