A bioüzemanyaggal működő járatok az oslói Avinor repülőtérről indulnak, amely az első reptér, ahol csővezetéken keresztül áramlik a bioüzemanyag. A KLM Cityhopper által üzemeltetett gépeket vezetékről és tartálykocsiról egyaránt tankolják. Így a vállalat mérni tudja a bioüzemanyag hatékonyságát a kerozinéhoz képest.
A járatsorozat ideje alatt 100%-os, RSB (Roundtable on Sustainable Biomaterials) által hitelesített camelina olajat használnak, amely megfelel az EU RED előírásoknak. Az üzemanyagot az ITAKA (Initiative Towards SustAinable Kerosene for Aviation) projekt keretein belül készítik az Air BP és a SkyNRG közreműködésével.
Az ITAKA-t a légiközlekedési és üzemanyag szektor vezető vállalatai hozták létre. Közösen dolgoznak fenntartható bioüzemanyag létrehozásán és tesztelésén a légiközlekedés iparágában. A cél eléréséhez az Európai Bizottság nyújt anyagi támogatást. A bioüzemanyaggal működő járatokat részben a KLM Corporate BioFuel Program partnerei finanszírozzák: ABN AMRO, Accenture, CBRE Global Investors, FMO, FrieslandCampina, City of Amsterdam, Heineken, Loyens & Loeff, PGGM, Perfetti Van Melle és a Schiphol Group.
A KLM célja a CO2 kibocsátás 20%-os csökkentése 2020-ig (a 2011-es szinthez képest). Ennek érdekében a vállalat folyamatos fejlesztéseket végez: flottaújítás, bioüzemanyag használata és a repülési hatékonyság növelése. Az Embraer 175-ös üzemanyaghatékonysága nagyságrendekkeljobb a flotta gerincét alkotó Fokker 70-es gépekhez képest. Az Embraer 18%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt.