A decemberi adatok azonban már a Lufthansa logót viselő társaságoknál is növekedést mutattak: a 4,1 milliós utasszám 3 százalékkal haladta meg a 2008 decemberit. A járatkihasználtsági mutató az év utolsó hónapjában 76,8 százalék volt, 1,1 százalékponttal jobb mint egy évvel korábban. Az éves járatkihasználtsági mutató viszont elmarad a 2008-astól: a 2009-es 77,7 százalék 0,9 százalékponttal alacsonyabb a bázisnál.
Az Austrian Airlines és a British Midland tavalyi megvásárlásával, valamint a Brussels Airlines tervezett átvételével a Lufthansa a legnagyobb európai légitársasággá nőtte ki magát. Az Austrian Airlines és a British Midland forgalmának beszámításával 6,4 milliós decemberi utasforgalmi adat 27 százalékkal múlja felül meg a 2008 decemberit. Az Austrian Airlines forgalmi adatai 2009 szeptemberi, a British Midland társaságé pedig 2009 júliusi kezdettel kerülnek bele a Lufthansa konszolidált mérlegébe.
A Swiss leányvállalat 2009-ben 13,78 millió utast szállított, 2,4 százalékkal többet mint 2008-ban. Decemberben a Swiss 6,7 százalékos forgalom növekedést ért el. A Swiss éves kihasználtsági mutatója 80,1 százalékos, az Austrian Airlines és British Midland mutatói pedig kissé elmaradtak az anyavállalatétól. A Lufthansa Cargo légi teherforgalmi leányvállalat decemberben a karácsonyi csomagforgalomnak köszönhetően 20,7 százalékkal 138 ezer tonnára növelte szállítási teljesítményét. A tehergépek kihasználtsági mutatója decemberben 10 százalékponttal 70,2 százalékra emelkedett, éves szinten azonban 2,3 százalékponttal maradt el az előző évi 63,6 százaléktól. (MTI)