A minisztérium azt közölte, hogy a gép üzemanyagtartályai közötti kerozinelosztást szabályozó rendszer csöveinek bevonatával voltak gondok, amelyek szelepek meghibásodásához vezettek. A minisztérium a hibák javítására vonatkozó instrukciókkal látta el az amerikai céget és a szelepek brit gyártóját.
A vizsgálatot azután rendelte el a japán kormány, hogy a Japan Airlines légitársaság egy 787-eséből január 9-én kerozin folyt el a bostoni repülőtéren, január 13-án pedig ugyanezen légitársaság ugyanazon gépénél észleltek üzemanyag-szivárgást a tokiói Narita légikikötőben.
A Boeing legújabb modelljét ideiglenesen világszerte kivonták a forgalomból, miután a típussal több váratlan esemény történt ez év elején. Két incidens a gép akkumulátorainak meghibásodása miatt következett be. Mivel az amerikai és japán légi közlekedési hatóságok ezzel kapcsolatos vizsgálata még tart, a gépek továbbra is a földön maradnak.
Forrás: MTI