A négy év munkálatai után megnyitott, de teljeségében 2016-ban elkészülő Connector váltja fel a schengeni A és a nem-schengeni B szárnyakat, valamint a terminált a föld alatt összekötő alagutat, amit - ha csak nem volt kilométeres sor a biztonsági ellenőrzésnél - gyorsan magunk mögött tudtunk. A hatalmas ablakai révén természetes fényben fürdő Connector célja ellenben, az hogy immár az új épületrészbe integrált biztonsági ellenőrzést követően minél több időt töltsünk ott el. Van hol, mivel hasonlóan a ferihegyi SkyCourt-hoz a biztonsági molyolást követően itt is elkerülhetetlenül a vámmentes üzletbe lyukadunk ki. Nem ez az egyetlen üzlet a Connectorban, divatáruk, pipere holmik és híradástechnikai árucikkek egyaránt kaphatók a 2015 3. negyedévére befejezendő kereskedelmi területen. Az üzletek közt pedig a reptéri tranzitok székeinek fekete egyhangúságával szakítva kényelmes, akár szunyókálásra is alkalmas színes fotelek, sezlonyok terpeszkednek. Kellő mennyiségben ahhoz, hogy ne kelljen ökölre menni értük. Ha pedig kényelmesen elhelyezkedtünk az összesen 4 600 négyzetméternyi üvegfelelületen keresztül bámulhatjuk a repülőket, mivel a Connector pozíciójának köszönhetően pont a forgalmi előtér közepébe ékelődött. Ma már nincs repülőtéri fejlesztés fenntarthatóság nélkül. Ez esetben ezt egyebek mellett a geotermikus fűtés illetve a 670 ezer literes tartályba gyűjtött esővíz újrahasznosítása jelenti.
Ottjártunkkor kellemes jazz szólt az egyik kávézó mellől, de bánatunkra nem a reptér házi jazz bandája adta elő márciusi repertoárját; csupán a megnyitás napjára szerződtették őket.
A brüsszeli reptér meghatározó elemei - élve a nálunk már-már túlzásba vitt hungarikumozás analógiájával - továbbra is a „belgikumok”, (de használjuk a vendéglátóinktól hallott „Belgitude” kifejezést!). Azonban az iszonyat jó csokik, sörök, vajas kekszek, dizájn holmik mellé intenzíven bekerültek a Tin Tin kultusz kellékei. Tin Tin, a riporter, a méltán híres brüsszeli képregény ikonikus alakja, Hergé ceruzájából. A repülőgépet és holdrakétát (is) kitűnően vezető hős számos helyen felbukkan a reptéren. A Séta a Holdon című epizód rakétája a Connector közepén mered a plafon felé. Képzeljük csak el, ha Nepp József Mézga Aladárjának felfújható űrhajója a SkyCourtban feszítene! Nem mellesleg Tin Tin olyan szintig vitte a brüsszeli turizmusmarketingben, hogy nyomában tematikus városnézéseket szerveznek.
Tin Tin a Brussels Airlines-t is megihlette. Nemrég leplezték le a Tin Tint a Vörös Rackham kincséből ismert tengeralattjáróban ábrázóló A320-ast. A kalandor újságíró a légitársaság féléve átadott, Loft névre keresztelt üzleti várójának hálóhelyiségében, étkezőjében is ott feszít. A közel 1 300 négyzetméteres lounge a Brussels Airlines teljesen saját üzemeltetésű várója a reptéren, egyben hozzájárulása a repülőtér fejlesztéséhez. A belga Bulo dizájnbútoraival berendezett váróban videókonferenciákra is alkalmas konferenciateremtől a fényterápiás zuhanyon át a hálószobáig számos kényelmi funkció áll rendelkezésre a brüsszeli szecessziót idéző mennyezeti dekoráció alatt.
A 71 millió euróból és a 25%-ban a belga állam tulajdonában lévő reptér önerejéből felhúzott Connector az első lépés egy több évre tervezett reptérfejlesztési folyamatban. A folytatásban a pilóták örömére a futópályák ráncfelvarrásába fognak bele. A légikikötő tavalyi 21,9 millió utasa rekordnak számít, amivel utolérték és meg is haladták a Sabena 2001-es bedőlése előtti forgalmat. Majd másfél évtizedbe telt az akkor drámaian lecsökkent forgalom visszatornászása, amiből a Brussels tavaly 6 608 867 utassal vette ki a részét. Ez 757 749-cel több, mint a 2013-as adat. A járatok kihasználtsága 2,8 százalékponttal 72%-ra nőtt. Ebben szerintük szerepet játszott az európai járataikon bevezetett négy tarifaosztály, melyek voltaképpen az egy ülést és kézipoggyászt jelentő „check&go”-tól a business ellátásig terjednek.