A Budapest Airport azonnali lépésekre kényszerült annak érdekében, hogy a vállalat továbbra is működőképes maradhasson. A 2012-es üzleti terv, valamint a Malév leállása után megmaradt pénzügyi források felülvizsgálata eredményeképpen szükséges lépéssé vált az 1. Terminál ideiglenes bezárása, valamint a Cargo City névre keresztelt légiáru-kicserélő központ megépítésének elhalasztása - adta hírül a társaság.
Felülvizsgálta 2012-es utasforgalmi előrejelzését és üzleti tervét a Budapest Airport
A repülőteret üzemeltető vállalat a nemzeti légitársaság leállása miatt kényszerült módosítani idei terveit.
A Malév kiesésével a 2. Terminálon jelentős tartalék szabadult fel, miközben az 1. Terminál csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásának határait súrolja. Éppen ezért felmerült a teljes forgalom ideiglenes áthelyezése a jóval tágasabb 2. Terminálra.
Ezt a Budapest Airport jelentette be egy a tegnapi napon valamennyi repülőtéri partnere részvételével megtartott találkozón.
A nemzeti légitársaság elvesztése után a Budapest Airport folyamatosan azon dolgozik, hogy pótolja a veszteséget minden területen. Bár több új légitársaság érkezett Budapestre, illetve az itt lévő légitársaságok is jelentettek be járatsűrítéseket vagy kapacitásbővítéseket, további kiigazító lépésekre van szükség a vállalat talpra állításához.
Az egyik ilyen intézkedés értelmében a Cargo City, vagyis Cargo Város névre keresztelt repülőtéri légiáru-kicserélő központ megépítését is el kellett halasztani. A cargo központ beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg. A Budapest Airportnak továbbra is szándékában áll egyéb repülőtéri fejlesztési projektek megvalósítása.
Ezek közé tartozik a 2. Terminál tőszomszédságában, külsős befektető bevonásával megépítendő repülőtéri hotel is, amennyiben az ezt gátló bürokratikus akadályokat a közeljövőben sikerül elhárítani. Az 1. Terminál kiürítési tervét, illetve annak ütemezését a Budapest Airport valamennyi érintett partnere bevonásával a következő hetekben alakítja ki.