Budapest Airport: kulcsszó a növekedés

A következő évek kulcsszava a növekedés lesz a Budapest Airport életében, mind a járathálózat, mind a repülőtéri fejlesztések tekintetében. Az utasszám és a légiáru-forgalom emelkedése 2017 elején is folytatódik, és a növekvő kereslet a repülőtér-üzemeltető által tervezett fejlesztési projektek egész sorát alapozza meg.

„A Budapest Airport újabb és újabb légitársaságokat hoz a magyar fővárosba, meglévő partnerei pedig 2017-ben is új desztinációkat jelentenek be, növelik a járatsűrűséget, bővítik kapacitásukat és járathálózatukat. Nem sokkal az easyJet új amszterdami járatának elindítása után a következő hetekben további járatindításokról szóló bejelentésekre számítunk,” mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, és hozzátette, „A növekvő keresletet ki kell elégítenünk mind a kapacitások, mind a szolgáltatási színvonal vonatkozásában, egy évvel ezelőtt ezért indítottuk el 160 millió eurós (mintegy 50 milliárd forintos) repülőtér-fejlesztési programunkat, a BUD 2020-at. Idén már repülőtér-szerte dolgoznak a daruk az építkezéseken; fejlesztési programunk teljes gőzzel halad.”

Idén januárban megkezdődött a 10 000 négyzetméteres utasmóló kivitelezése az építési terület előkészítésével. A projekt 20 hónapot vesz igénybe a 2B Terminál forgalmi előterén. Az új móló tíz C-kategóriás (Airbus A320-as vagy Boeing 737-es) keskenytörzsű légijármű, vagy három szélestörzsű (elsősorban hosszú-távú járatokat teljesítő Airbus A330-as vagy Boeing 777-es) és négy C kategóriás repülőgép egyidejű, utas-hídon keresztül történő kiszolgálását teszi majd lehetővé. A móló összesen 27 különböző beszállítási opciót nyújt, hiszen a buszos beszállítást is támogatja, és biztosít gyalogos be- és kiszállítást kiszolgáló kapukat is, a légitársaságok eltérő igényeihez igazodva. Az új épületrész egyúttal megnöveli az útlevél-ellenőrzés területét az érkező utasok részére. A móló kivitelezője a KÉSZ Zrt., a repülőtér bevált partnere, amely korábban a központi terminál-részt, a SkyCourtot építette 2009. és 2011. között.

Egy új repülőtéri szálloda kivitelezése is jó ütemben halad a 2B Terminállal szemközt a földi oldalon, ahonnan alig két perces sétával lehet eljutni a terminál épületéhez. A négyemeletes ibis Styles Budapest Airport Hotel 145 szobával, tágas konferenciaközponttal, étteremmel, valamint külön parkolóval várja majd vendégeit.

Idén a Budapest Airport hozzávetőlegesen 1000 új parkolóhellyel bővíti parkolói kapacitását, 4 600 fölé emelve ezzel az összes rendelkezésre álló repülőtéri parkolóhely számát. Öt különböző parkoló közül választhatnak az autósok utazásuk hossza, a repülőtéri tartózkodás tervezett ideje, illetve a parkolók termináltól való távolságát alapul véve: a Terminál, a Business, a Holiday, a Holiday Plus és a Holiday Lite is várja őket.

Az utasok kényelmét szolgáló tíz új check-in pult kialakítása már folyamatban van a 2B Terminálon, az épület középső részén, lehetővé téve egyúttal a nem-schengeni terminál légi-oldali területének átalakítását is, amelynek keretében megújulnak az itt található éttermek, és átsétálós kialakításúvá (ún. walk-through rendszerűvé) válhat a duty-free üzlet, hogy az utasok részéről jelentkező egyre növekvő kereslet könnyebben kielégíthető legyen. Az új check-in pultok valamint a vendéglátó- és kereskedelmi egységek május végére készülnek el, még a nyári utazási szezon előtt. Az utasok addig a Heinemann Duty Free központi egységében intézhetik a felszállás előtti bevásárlást, hiszen a 2B-n az útlevél ellenőrzés után egy ideig erre nem lesz módjuk.

Több kevésbé látványos, ám az utazóközönség számára ugyanolyan fontos projekt is szerepel a tervek között. Március első felében lezárják a három kilométer hosszú 1-es futópályát (13R/31L), burkolat-karbantartási munkálatok miatt. A futópálya mintegy 900 méter hosszúságú földetérési zónájában a teherbíró burkolatot alkotó betonlemezek cseréjére kerül sor, hogy a repülés biztonsága a legmagasabb szintű legyen a következő évtizedekben is. A futópálya felújítási munkálatai várhatóan május végére, még a csúcsszezon előtt be is fejeződnek. A Budapest Airport addigra a gyorsforgalmi út és a vasúti sínek mentén húzódó régi repülőtéri kerítés cseréjét is befejezi.

Nyár elején átadják a TNT új raktár- és iroda-létesítményét az integrátor cégek számára kijelölt területen az 1-es Terminál közelében. A projekt eredményeképpen az integrátorok tovább javíthatják szolgáltatásaik színvonalát, hiszen a rájuk bízott küldeményeket a lehető legkorszerűbb repülőtéri létesítményben kezelhetik majd. A TNT-bázis átadását követően annak tőszomszédságában a DHL Express részére is új logisztikai létesítmény készül el, amellyel a repülőtéren működő DHL-részlegek száma háromra emelkedik. A DHL Express mintegy 400 munkahelyet hoz a repülőtérre. A dedikált légiáru-szállító társaságok részére a Budapest Airport megkezdte egy új, jelentős raktár- és iroda-komplexum, a Cargo City megvalósításának előkészítését is.


Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?