A Budapest Airport a repülőtéri meteorológiai szolgálat előrejelzésének megfelelően teljes készültségben várta a viharos időjárást. Az ügyeletes repülőtér-vezető (AODM) ilyenkor szokásos különleges időjárási helyzetre való figyelmeztetést adott ki a forgalmi előtéren (a betonon) dolgozó szolgálatok számára, akik ilyenkor minden eszközt és járművet körültekintően állítanak le és rögzítenek. A viharos, időnként 55 km/h sebességű szél pontosan a pályák hossztengelyében fúj, így legalább ez nem zavarja a fel- és leszállásokat.
A repülőtér havas szakszolgálata szüntelenül takarítja és jégteleníti a futópályákat és a gurulóutakat, valamint a terminálok forgalmi előtereit és repülőgép-állóhelyeit, a viharos szél folyamatos munkát ad a havas flottának. A repülőtér 15 négyzetkilométeres, szinte teljesen sík területén akadálytalanul fújja vissza a szél a havat a letakarított felületekre is, helyenként 20-30 centis akadályt képezve a kiszolgáló szerviz utakon.
Az ügyeletes repülésüzem-vezető (DAM-szolgálat) folyamatosan méri a futópályák tapadását, szaknyelven az ún. fékhatást, ami a repülők biztonságos leszállásához szükséges. A futópályák felülete a hóátfúvások ellenére is nedves – a plusz fokoknak köszönhetően – a fékhatás mindkét pályán közepesnél jobb, így a repülőtér normál üzem szerint fogad és indít repülőjáratokat.