Budapest új parkolási startégiája

Új tarifaszabályzat szerint kell fizetni a parkolásért Budapesten, miután június 1-jén életbe lépett az új parkolási rendelet.

Az új szabályozás szerint átlagosan 27 százalékkal emelkedtek a díjak, illetve bővűltek és egységesültek a jelenlegi parkolási zónák. Az eddigi kilenc helyett hat parkolási – két kiemelt és négy normál – díjövezetet alakítottak ki Budapesten. A két kiemelt zóna a Vár és a Margitsziget, míg a négy normál a főváros sugaras-gyűrűs szerkezetét követi.

A BKV-jegyek áraihoz (átlagosan durván 300 forint) igazították a parkolási díjakat, amelyek maximuma a korábbi 430-ról 580 forintra nőtt óránként. A legalacsonyabb, 115 forintos díj 145-re drágult. Szinte minden, a parkolásban érintett kerületi önkormányzat kezdeményezte a várakozási díjak emelését. A Nagykörúton belül a korábbi 18 helyett 20 óráig kell fizetni a parkolásért.

A pótdíjak is emelkedtek. Az öt napon túl fizetett büntetés mértéke az eddig hússzorosról harmincszorosra nőtt, aki pedig csak kilencven napon túl fizet, annak ötvenszeres összeggel kell készülnie. A mozgáskorlátozottak parkolóhelyére jogtalanul beállók, háromszázszoros pótdíjat fizethetnek. Havonta egyszer töröltetheti az autós a büntetését, ha a bírság kiszabásának időpontja és jegyvásárlás között maximum öt perc telt el. Mostantól nem kell figyelni, hogy melyik automatába kerüljön a pénz. Ha kerülethatáron két cég szedi a díjat és kétféle automata van, ezentúl bármelyikben befizethető a parkolási díj.

Szigorodott a lakossági engedélyek kiadása is. Lakásonként az első gépkocsira kiadott parkolási engedély továbbra is ingyenes, míg a második a jármű környezetvédelmi besorolásához kötött, de legfeljebb 50 százalékos kedvezményű. Létrejött a Parkolási és Közlekedésfejlesztési Keret, amelybe a kerületek a díjemelésből származó többletbevételeiket, illetve a főváros a 100%-ot fizeti be. Az összegyűlt pénzt P+R parkolók, mélygarázsok és parkolóházak építésére, a közösségi közlekedés, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés fejlesztésére költik. (vezess.hu)


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.