A 2006-ban alapított, immár több mint 300 gépes flottával rendelkező és több mint 100 repülőtérre közlekedő Indi Go Indiában és a térségben az egyik legismertebb márka.
A légitársaság jelenleg 78 belföldi úti célt köt össze 12 bázisáról naponta 1800 induló járatával – emelte ki Pieter Elbers, a légitársaság KLM-től átigazolt vezérigazgatója.
Az Indi Go a legfőbb küldetésének tartja, hogy a világ legnagyobb fiatal népességgel rendelkező országában minél több ember számára tegye elérhetővé a repülést. Az Indi Go utasforgalma már jelentősen meghaladta a járvány előttit, és a 2024-es pénzügyi évben a 100 millió utas elérése a cél – hangsúlyozta a vezérigazgató.
Bár a légitársaság diszkont modellben működik, és egyik legfontosabb küldetése a jegyárak alacsonyan tartása, ez nem jelent alacsony minőségű, fapados szolgáltatást – hangzott el. A nyugati low-cost fuvarozókkal ellentétben az Indi Go az elsődleges repülőterekre közlekedik, átszállásos repülőjegyeket is kínál és 2021-ben a világ 3. legpontosabb légitársasága lett az OAG nyilvántartása szerint. A 6E IATA-kóddal üzemelő légitársaság célja, hogy nevét hálózatbővítése egyik célterületén, Európában is megismerjék – tette hozzá Elbers.
Isztambuli átszállással jelenleg 33 európai úti célra, a török nemzeti légitársasággal megkötött – a jegyváltást és az átszállást megkönnyítő – kódmegosztásos megállapodás révén repülhetnek tovább az utasok, köztük Budapestre is. A már megrendelt A321XLR-ek forgalomba állításával a légitársaság tovább bővíti nemzetközi hálózatának lefedettségét. Bár Pieter Elbers kérdésre sem kívánt egyelőre részletekbe bocsátkozni a leendő európai útvonalakkal kapcsolatban, kijelentette: a jelenleg isztambuli átszállással kínált európai úti célok szerepelnek a hálózatfejlesztési tervekben, tehát köztük Budapest is.
Forrás: Airportal.hu