Négy budapesti járatának - Dublin, Glasgow, Bristol, East Midlands - megszüntetését 2010. október 31-re tervezi a Micheal O'Leary vezette légitársaság. Az indoklás szerint a Budapest Airport (BA) továbbra is visszautasítja a Ryanair által kért jelentős költségcsökkentést.
A magát a világ kedvenc légitársaságaként meghatározó ír fapados a BA-val Dublinban folytatott április eleji tárgyalásán a légitársaság képviselői az öt évre garantált, csökkentett repülőtéri díjakért cserébe váratlanul 25 új útvonalat és a Ryanair jelenlegi 180 ezres évi utasforgalmának 2012-ig több, mint tízszeresére, kétmillióra történő növelését kínált cserébe. A desztinációk számának növelése ellenére Budapest nem válna a társaság bázisává - tájékoztatott Tamás László, a Ryanair térségünkért is felelős értékesítési és marketing igazgatója a légitársaság csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján. Tamás elmondása szerint a BA az ajánlatból nem kért.
A Ryanair április 27-én jelentette be, hogy kivonul Prágából is szintén az általa magasnak tartott díjak miatt. Itt szintén a járatok számának igen jelentős emelését helyezte kilátásba a légitársaság, a cseh fél azonban nem élt a lehetőséggel.
A Ryanair kifogásolja a navigációs, a földi kiszolgálás illetve a BA által szabott díjakat, ugyanakkor úgy tűnik, mintha mindhármat - az állami Hungarocontrollal, a földi kiszolgáló Celebivel együtt - a BA-n kérné számon. Arra a kérdésre reagálva, hogy az ír fapados külön-külön is tárgyalt-e az érintett cégekkel, Tamás László nemmel felelt, hozzátéve, hogy cége egy egységes, mindent magában foglaló árat vár el. Tervei szerint a Ryanair felkéri Magyarország új kormányát, hogy gyakoroljon nyomást a BA-ra a költségek csökkentése végett, illetve, hogy ezáltal lehetővé tegyék a légitársaságok számára a turizmus fejlesztését.
Hardy Mihályt, a BA vállalati kapcsolatokért felelős igazgatóját meglepte a kivonulás bejelentésének módja. Hardy a Napi Turizmus érdeklődésére elmondta: a korábbi hosszas, de eredménytelen tárgyalások ellenére a BA továbbra is kész a Ryanairrel megállapodni. Az íreknek azonban be kell látni, hogy a régiós viszonylatban átlagos díjakat alkalmazó BA mégiscsak egy jelentős piac központi repülőtere, mely díjait a légitársaság elvárásával ellentétben nem tudja az alacsonyabb költségű európai repülőterek szintjére csökkenteni - tette hozzá Hardy rámutatva, hogy a Celebi illetve a Hungarocontrol árszabását a BA nem befolyásolhatja.
A BA számára minden utas és minden légitársaság fontos, de amennyiben a Ryanair mégis kivonulna, helyét rövid időn - akár egy-két napon - belül átvennék a versenytársak - mondta el Hardy Mihály.
.