A fővárosi tömegközlekedésben eddig csak a héven, a fogaskerekűn és a dunai hajón volt szállítható kerékpár, hétfőtől azonban a Fenyőgyöngye és a Mátyáshegy felé közlekedő 65-ös és a 165-ös autóbuszon, a Németvölgyet és Farkasrétet elérő 59-es, 59A villamoson, valamint a zuglói 77-es trolibuszon is.
A legtöbb járműtípus átalakítás nélkül, míg néhány típus kismértékű átalakítással alkalmas a kerékpárok szállítására. A tesztvonalak kiválasztásakor az ott közlekedő járműtípusokon felül figyelembe vették a járatok földrajzi elhelyezkedését, illetve az utasforgalmi terhelését is. A tesztben egy-egy autóbusz-, trolibusz- és villamosvonal vesz részt. Ezen szempontok alapján esett a választás két hegyi vonalra: az 59-es és 59A villamosra, valamint a 65-ös és 165-ös buszra, illetve a pesti oldalon a hosszú útvonalon közlekedő zuglói 77-es trolibuszra.
A lehetőségek kiszélesítése várhatóan növeli a kerékpározás vonzerejét azáltal, hogy kiegészítő szolgáltatásként szükség esetén (pl.: eső, defekt) van lehetőség a BKK járatain eseti kerékpárszállításra.
Hogy vehetem igénybe?
A tesztben résztvevő járatokon a bringák szállítását egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, vagy kerékpárbérlettel lehet igénybevenni. A kerékpárszállítás díja mellett az utasnak a személyszállítás díját is meg kell fizetni, tehát a kerékpárosnak saját maga számára is rendelkeznie kell megfelelő jeggyel vagy bérlettel. Az autóbuszokon és trolibuszokon járművenként legfeljebb két kerékpár szállítható az arra kijelölt helyen, míg a villamosokon kocsinként legfeljebb egy kerékpárt lehet szállítani. A fogaskerekűn továbbra is szerelvényenként legfeljebb 8 kerékpár szállítható.
Fontos, hogy a villamosokon a kerékpárokat rögzíteni kell, ehhez a járművek utasterében ipari tépőzárakat szereltek fel.
Forrás: TurizmusOnline