A cápabőr technológiát korábban már több alkalommal tesztelték hajókon, emellett Michael Phelps és több ismert úszóversenyző is használta, míg a nemzetközi úszószövetség be nem tiltotta alkalmazását.
Az új technológia, amelyet hamarosan a Lufthansa is alkalmaz, a cápa bőrének textúráját imitálja: a felületen menetiránnyal párhuzamos apró tarajak helyekednek el, amelyek nagy sebsségnél csökkentik a felületi ellenállást. A cápák ennek köszönhetően olyan gyorsak a vízben, a redők hatására jelentősen javul úszási hatékonyságuk.
A kutatások szerint az ilyen struktúrájú bevonattal rendelkező gépek aerodinamikája jobb, üzemanyagfogyasztása 1%-kal csökkent, működési költsége alacsonyabb. A cápabőrből a gépen nyolc darab 10x10 centiméteres foltot helyeznek el a megfelelő részeken, a géptörzsön és a szárnyon. Az új felület kosz-, kopás- UV- és erózióálló.