Csak részben (volt) biztonságos a 737 MAX

Az ausztrál The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között - adta hírül az Airportal.

A lap állítása szerint a hatóságok régóta tudták, hogy a MAX-ok állásszögének módosítása bizonyos körülmények között hatástalan lehet a régi eljárással, és másként kell ezt elvégezni, ám az üzemeltetési-képzési dokumentumok ezt csak szűkszavúan, vagy nem részletezték.

Ezt alátámasztandó az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyéből idézték azt a részt, amelyben a szervezet erről a jelenségről értekezik. Mint írták, "az európai légügyi hatóság csak részben biztonságosnak minősítette a 737 MAX-ot, mivel álláspontja szerint bővebb leírásban kellene ismertetni a pilótákkal, hogy mely ritka esetekben kell kézzel trimmelni a gépet, vagy állítani az állásszögön".

Reuters hírügynökség jelentése szerint ezek az esetek ugyanis nem szerepeltek a kezelési útmutatóban, például az American Airlines-nál rendszeresített, gyári dokumentumokban.

Ugyanakkor az EASA és a USA Szövetségi Légügyi Hatósága (FAA) megállapította, hogy a gép eléggé biztonságos ahhoz, hogy megkapja a légialkalmassági tanúsítványt, mivel a trimkereket nagyon ritkán kell csak használni.

A Lion Air tavaly októberi balesetében azonban pont a trim kézi állítására lett volna szükség, de a légitársaság képzési anyaga ezt nem tartalmazta, erről a gyártó csak a baleset után tájékoztatta a légitársaságot és az egész iparágat.

Bár a nyomozás még nagyon az elején jár, de források szerint hasonló körülmények voltak az Ethiopian Airlines baleseténél is.


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.