Az olcsó repülőjegyeket összehasonlító Skyscanner azt követően végezte le felmérését, hogy a Quantas egy járatán egy asszony füle vérezni kezdett miután a környezetében lévő pici baba hangosan sírt.
A felmérés alapján az utasok 59%-a szeretné, ha a gépek fedélzetén lennének csak családoknak szóló szakaszok. Különösen a gyerekkel nem rendelkezőknek tetszett az ötlet, közülük 68% támogatta az elképzelést. Ugyanakkor a családosok nem repestek az elképzeléstől, csupán harmaduk gondolta, hogy ez egy remek ötlet.
A nem családosok 8%-a válaszolta azt, hogy mindenki üljön, ahova szeretne, míg 70% a lehető legtávolabb ülne a gyerekektől. Ugyanezen csoport negyede odáig merészkedett, hogy inkább utazna teljesen gyerekmentes járatokon. Idézhetnénk itt egy klasszikust: "Kenderice Ákos is volt gyerek."
A családosok 45%-a mondta: hogy nem szeretnének elkülönítve utazni azért, hogy ne kelljen más emberek baja mellett ülni, azaz a sajátjukkal más, a gondját a maga sajátos módján megértetni kívánó gyerek mellé. 24% azért nem értett egyet az ötlettel, mert szerintük az utasnak jogában áll a gépen oda, ahova akar, és hát lássuk be, a gyerek is ember. A szülőknek csupán 31%-a favorizálta a nekik kijelölendő helyek ötletét.
Megjelentek olyan javaslatok is a Skyscanner felmérésében, hogy minden járaton legyen bölcsi, vagy csak jól viselkedő gyerekek szállhassanak fel a fedélzetre. A legvadabb javaslat szerint pakolják be a gyerkőcöket a csomagtérbe. Kész szerencse, hogy a zsákos ember kissé bizarr ötlete nem merült fel.
„Nem meglepő, hogy egy korábbi felmérésünkben a kisgyerekeket tartották a repülés során előforduló legbosszantóbb tényezőnek. A repülés sokak számára stresszel járó helyzet, melyet egy kiabáló gyerek csak tovább fokoz” – magyarázta Mary Porter a Skyscanner PR igazgatója, aki maga is gyakorló édesanya.
Porter hozzátette: amennyiben az utasok hajlandóak többet fizetni a gyerekmentes repülés nyugalmáért, a megoldás egy kizárólag felnőtteknek fenntartott szakasz lenne.