Közleményében a gazdaságfejlesztési miniszter kiemelte, "bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal. Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint".
"Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót például Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet - és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez -, miért épp a magyar eljárással akad gondja" - fogalmazott a gazdaságfejlesztési miniszter. Hangsúlyozta, persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat. "Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást - a Ryanairtől is. Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak" - fogalmazott.
Az ügy előzménye, hogy a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary erős kifejezésekkel és provokatív gesztusokkal bírálta a magyar kormány intézkedését az extraprofitadóval kapcsolatban, Nagy Mártont személyesen is megszólítva.
Forrás: MTI