A hajdúsági város egyre jelentősebb légibázissá válik - ezt nem csak a hétfői ünnepség, de az is bizonyítja, hogy hétfő este első alkalommal száll le orosz charterjárat a reptéren.
Az idei főszezonban öt charter és egy menetrend szerinti járat közlekedett Debrecenbe. A legjelentősebb fogalmat eddig a WizzAir bonyolította le: a 100 ezer utasból 83 ezren a magyar fapados járatait vették igénybe. A magyar kötődésű WizzAir egséz évben napi járatot üzemeltet Debrecen és London Luton között. A 16 ezer charterutas a Bulgarian Air Charter, a Travel Service, a Freebird, a Germania és a tunéziai Nouvelair szolgáltatásait vette igénybe. A hétfő délután érkező orosz chartergép hajduszoboszlói gyógykezelésre hoz gyermekeket, melyről korábbi cikkünkben számoltunk be.
Tavasszal rakták le a reptér mellett a Pharma-flight Nemzetközi Tudományos és Szolgáltató Központ alapkövét. Itt egy repülőgép-szimulátor csarnokot építenek, ahol több szimulátor fogja segíteni a pilóták képzését, és mindemellett a világon egyedülálló módon orvosi vizsgálatokat is biztosítanak a pilótáknak. Emellett olyan kutatóközpontot is létrehoznak, amely a légi személyzet számára fejleszt gyógyszereket. Ebben a Debreceni Egyetem a cég partnere. A 4,8 milliárdos beruházást 3,4 milliárd forinttal támogatta a nemzetgazdasági minisztérium.
A reptér adati szerint egyre jelentősebb a private jetek fogalma is. Idén eddig ezer utas érkezett ilyen kisgépekkel, ami azt jelenti, hogy 3-400 kisgép landolt a debreceni betonon. A reptér fejlesztésében fontos mérföldkő lesz a jövő tavasszal beinduló képzési központ - mondta el kérdésünkre Herdon István -, mert az új épület mellett gyakorló repülőgépek is érkeznek, és így debrecen a pilótaképzés új központja lehet.
Debrecen: jelentős légibázis és a pilótaképzés új központja
Ma köszöntik a százezredik utast a debreceni reptéren. Az év végéig viszont már várhatóan 150 ezer utast indít és fogad a reptér - mondta el kérdésünkre Herdon István a Debreceni Nemzetközi Reptér vezérigazgatója.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.