A Kúria döntése szerint mivel a Ryanair az ÁSZF szerint járt el, amikor a rá kiszabott extraprofitadót az utasokra terhelte, ezért nem valósult meg a fogyasztók megtévesztése, ahogy azt a fogyasztóvédelem állította. A Kúria ezzel egy hosszú vitának vet véget - írja a Telex.hu.
Az egész ügy 2022-re nyúlik vissza, amikor a kormány bevezette az „extraprofitadót”, amit a Ryanair egyenesen rablásnak nevezett annak fényében, hogy ekkor a légitársaságok a koronavírus-járvány miatt veszteségesen működtek. A légitársaság a kormány fenyegetéseire fittyet hányva egy 10 eurós különadó képében áthárította az utasokra a terhet, ami miatt a fogyasztóvédelem 736 ezer eurós (nagyjából 300 millió forintos) büntetést szabott ki rá. A Ryanair jogi úton támadta meg a bírságot, és alkotmányjogi panaszt is benyújtott a törvény miatt – a panaszt 2023-ban utasította el az Alkotmánybíróság (AB).
Ezt követően a Fővárosi Törvényszék 2023 nyarán megsemmisítette a fogyasztóvédelem határozatát, tehát törölte a bírságot, de a kormányhivatal fellebbezett, így került a Kúriához az ügy. Bár az „extraprofitadót” a kormány azóta „környezetvédelmi adóvá” alakította, az utasadó árát megtartotta jegyei árában a Ryanair.