A hírt a szerdai lapok vezető helyen közölték, de az illetékesek siettek hangsúlyozni, hogy egyelőre csak vizsgálják a lehetőséget. Elmondták azonban: az intézkedéstől azt várnák, hogy lehetővé tegye a felszíni tömegközlekedés működését az úgynevezett Harmadik körúton belül.
Moszkvában a legszűkebb értelemben vett belváros a Bulvár körúton belüli terület, tágabb értelemben ide értik a következő, soksávos Szadovoje körúton belüli részt, s ettől néhány kilométernyi távolságra húzódik a szinte már autópálya jellegű Harmadik körút, még jóval távolabb pedig az elkerülő körgyűrű következik. Néhány pályaudvar és repülőtér környékétől eltekintve jelenleg a város egész területén ingyenes a parkolás, de az autósoknak csak néhány mélygarázs áll rendelkezésére, a többiek rendkívül fegyelmezetlenül az úttest szélén parkolnak, nem ritkán két, három, sőt, több sávban.
A szakértők nyomban össztüzet nyitottak az elképzelésre. Szerintük előbb a fizetőparkolás rendszerét kell kiépíteni nem csupán a tömegközlekedési eszközök külső végállomásainál, hanem a belvárosban kialakítandó parkolóházakkal és mélygarázsokkal. Rámutattak arra is, hogy előbb át kell szervezni a moszkvai közlekedést, jelenleg ugyanis számtalan autó azért hajt át a belvároson, mert másként nem tud eljutni céljához.
Forrás: MTI