EasyJet: nagyobb súly, kisebb üzemanyag fogyasztás

A kereskedelmi légitársaságok közül elsőként tesztel gépein az easyJet egy új, nanotechnológia bevonatot.  A forradalmi megoldással a társaság célja, hogy repülőgépein csökkentse a légellenállást, és növelje az üzemanyag felhasználás hatékonyságát - közölte a légitársaság a Turizmus Online-nal.

Az ultra vékony bevonatnak számító polimer – amelyet az amerikai katonai repülőgépeknél is használnak – mindössze 113 grammal növeli a repülőgép súlyát. A bevonat csökkenti a gép szárnyán, élein és más felületein a felhalmozódó törmelék mennyiségét, ezzel pedig csökkenti a légellenállást a gép felszínén. A bevonat gyártóinak becslése szerint ezzel az easyJet 1-2 százalékkal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztását. A légitársaság nyolc gépen teszteli az új nanotechnológiát; a 12 hónapos próbaidőszak alatt összehasonlítja a flottában szereplő többi repülő üzemanyag-fogyasztásával. 

Mint azt a légitársaság képviselője közölte: köszönhetően több év költségcsökkentésének az, egy utasra széndioxid-kibocsátás náluk 22 százalékkal alacsonyabb, mint más hagyományos légitársaságnál, ha valaki ugyanazon útvonalon ugyanolyan típusú repülőgéppel utazik.

A cég flottája – melyek közül sok Tech Insertion motorral ellátott – az egyik legfiatalabbnak számít Európában. A kevesebb, mint négy éves átlagkorú gépek kihasználtsága 87 százalékos, ami több mint bármelyik európai légitársaság esetében. A fedélzet tömegét könnyű szőnyegekkel és könnyebb ülésekkel is csökkentették.


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.