A légitársaság tavaly májusban indította el automatizált pénzvisszafizetési rendszerét, hogy lépést tartson a COVID-19 világjárvány okozta példátlan mennyiségű járattörléssel. A 2019-es számokhoz képest 2020-ban 3000 százalékkal növekedtek meg a visszatérítési kérelmek.
A megfelelő opció kiválasztásával az automatizált folyamat lehetővé teszi, hogy a járattörlésben érintett utasok vagy visszakapják a viteldíj 120%-át Wizz Air pontokban, vagy a viteldíj 100%-át a fizetés eredeti módja szerint, illetve választhatnak ingyenes átfoglalási lehetőséget is. Az utasoknak mindössze egyetlen kattintásba kerül a visszatérítés igénylése a társaság weboldalán található egyéni felhasználói felületükön, vagy az e-mailben kapott linken.
A visszatérítések lehető leggyorsabb feldolgozása érdekében a Wizz Air továbbra is ösztönzi az utasokat, hogy közvetlenül a wizzair.com oldalon, vagy a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül foglaljanak. Online, vagy hagyományos utazási irodákon keresztül történő foglalások esetén a Wizz Air nem tud közvetlenül kapcsolatba lépni az utassal a rá vonatkozó visszatérítési lehetőségek ügyében, ugyanis ebben az esetben a foglalás tulajdonosa nem az utas, hanem az online platform, vagy az utazási iroda lesz, amelyen keresztül a jegyet vásárolták. Így előfordulhat, hogy az utas később részesül a kompenzációban. Azoknak az utasoknak, akik online utazási platformokon keresztül foglaltak jegyet, nincs más lehetőségük, mint a foglalás tulajdonosára támaszkodni. Az online utazási irodák saját módszereket alkalmaznak a visszatérítési kérelmek kezelésére, amelyek nem tartoznak a légitársaság ellenőrzése alá - hangsúlyozza közleményében a légifuvarozó.