Egy kieső gép több napos utaskálváriát okozott Tunéziában

Pénteken több mint száz magyar rekedt Tunéziában egy repülőgép műszaki hibája miatt. Időközben már a második csoport is hazaérkezett.

Műszaki hiba miatt nem érkezett meg a pénteki három tunéziai charterjáratból kettő Budapestre. A Kartago Tours és a Taurus Reisen e két charterjáratát közel 150-150 főnyi utassal a Tunisair szolgálja ki. Aznap pedig ugyanazzal a géppel teljesítette volna mindkét járatot, a gép azonban műszaki okok miatt nem tudott elindulni. A légitársaság először azt gondolta, hogy meg tudja oldani a problémát, időközben azonban kiderült, cserélni kell a gépet, amit hosszú órákba telt megoldani a hétvégi csúcsidőben. Végül a Kartago Tours utasai 16, a Taurus Reisenéi 26 órás késéssel jutottak haza Budapestre. A két cégvezető hangsúlyozta, a légitársaság okozta bonyodalomért nem őket terheli a felelősség, mindeközben mindent megtettek, hogy a magyar utasok zökkenőmentesen vészeljék át a kellemetlenséget. Kártérítésre az utaztatókon keresztül nyújthatnak be kártérítést a Tunisairhez.

A FEOSZ felvállalja a pórul jártak ügyét

Szombaton a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közölte: felvállalja a tuniéziai esetben érintett magyarok ügyét, akiknek akár kártérítés és díjengedmény is járhat. A fogyasztóvédők közleményükben ugyanakkor emlékeztetnek, hogy érdemes az úticél megválasztása előtt tájékozódni a Külgazdasági és Külügyminisztérium internetes honlapján, ahol például Tunézia is szerepel a II-es kategóriába tartozó, azaz a "Fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek" között.

Mit érdemes tenni?

Amennyiben a tunéziai eset kapcsán felmerülnek költségek (például reptéri étkezés, frissítők, tisztálkodószerek, szállodai elhelyezés), amelyeket saját zsebből kell fedezniük, azt javasolja a FEOSZ, hogy amint arra módjuk van, minél előbb nyújtsák be egyénileg is kárigényüket és jelezzék azt közvetlenül, de mindenképp írásban a Kartago Tours Zrt-nél. Ezzel együtt fontos megőrizni és megküldeni minden olyan papírt, dokumentumot (számlát, nyugtát), amely igazolja, hogy költségeik merültek fel. A szövetség arra kéri a károsultakat, hogy akik érintettek a káresettel, jelezzék fogyasztóvédelmi problémájukat a [email protected] e-mail címen.

A FEOSZ közölte: felvállalják a fogyasztók ügyét és felvesszük a kapcsolatot a Kartago Tours Zrt-vel a fogyasztók érdekében. Ez alapján akár a későbbiekben a vállalkozás bíróság előtti perlése és közérdekű keresetindítás is elképzelhető - teszik hozzá.

 

Forrás: hvg.hu

Forrás: hirado.hu


Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.