Elemzők szerint életképtelen a Malév

Lényegében életképtelennek tartja a Malévot egy, az állam megrendelésére, a Malév számai alapján készült elemzés, mely szerint esély sincs arra, hogy a cég 2012-re nullszaldós legyen - számolt be a Népszabadság.

Ennek fő oka a bevételek drámai csökkenése és a rossz menetrend miatti utasvesztés. Az elemzés, mely azzal indul, hogy „A Malév az elmúlt tíz évben üzletileg beszűkült, összezsugorodott, üzemmérete nem indokolja a magas költségeit”, már a Fidesz kormány alatt, állami megrendelésre készült.

Az elemzés értelmében a 2012-re tervezett nyereség esélye gyakorlatilag a nullával egyenlő, mivel az utóbbi évek hibás döntéseinek köszönhetően a cég bevétele drámaian esett. Így hiába csökkentették a költségeket. Nem nőtt az utasszám sem; idén várhatóan mintegy 200 ezerrel kevesebben választották a Malévot, a cég év végéig mintegy 3 millió utast szállíthat. Kérdés persze, hogy mennyi pénzért. A tanulmány, hasonlóan másokhoz bírálja a volt kereskedelmi igazgatóhoz, Karim Makhlouf-hoz fűződő "fapados" árképzést, melynek keretében a Malév 1 millió jegyet hirdetett meg alig 23 ezer forintos áron. Az alacsony jegyáraknak és a racionlizálásoknak köszönhetően ugyan nőtt a járatok kihasználtsága, ám az így keletkezett 66,5%-os arány még mindig elmarad az iparági átlagtól.

Éjszakázók a hálózaton

További veszteséget termel a Malévnak az a 3000 éjszakázó járat, melynek költsége a célrepülőtéren töltött éjszaka miatt mintegy 1 milliárd forintot tesz ki. De kitér a tanulmány a Malév hálózat viszonylag hosszú átszállási időire is, valamint arra hogy a oneworld-ön belüli lehetőségeivel sem él maximális mértékig a társaság. További veszteséget okoznak azok a járatok, melyek a járathálózat visszáságainak köszönhetően szűkített önköltségüket sem termelik ki. Jelenleg 17 ilyen járat van a Malév menetrendjében az elemzés szerint, ezek közt szerepel a Split, Belgrád, Ungvár, Stuttgart Marosvásárhely, Larnaca, Pristina, Göteborg, Odessza, Róma, Szkopje, Tirana, Várna, Szarajevó, Párizs, Zürich és Milánó. (nol.hu)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.