Elemzők szerint életképtelen a Malév

Lényegében életképtelennek tartja a Malévot egy, az állam megrendelésére, a Malév számai alapján készült elemzés, mely szerint esély sincs arra, hogy a cég 2012-re nullszaldós legyen - számolt be a Népszabadság.

Ennek fő oka a bevételek drámai csökkenése és a rossz menetrend miatti utasvesztés. Az elemzés, mely azzal indul, hogy „A Malév az elmúlt tíz évben üzletileg beszűkült, összezsugorodott, üzemmérete nem indokolja a magas költségeit”, már a Fidesz kormány alatt, állami megrendelésre készült.

Az elemzés értelmében a 2012-re tervezett nyereség esélye gyakorlatilag a nullával egyenlő, mivel az utóbbi évek hibás döntéseinek köszönhetően a cég bevétele drámaian esett. Így hiába csökkentették a költségeket. Nem nőtt az utasszám sem; idén várhatóan mintegy 200 ezerrel kevesebben választották a Malévot, a cég év végéig mintegy 3 millió utast szállíthat. Kérdés persze, hogy mennyi pénzért. A tanulmány, hasonlóan másokhoz bírálja a volt kereskedelmi igazgatóhoz, Karim Makhlouf-hoz fűződő "fapados" árképzést, melynek keretében a Malév 1 millió jegyet hirdetett meg alig 23 ezer forintos áron. Az alacsony jegyáraknak és a racionlizálásoknak köszönhetően ugyan nőtt a járatok kihasználtsága, ám az így keletkezett 66,5%-os arány még mindig elmarad az iparági átlagtól.

Éjszakázók a hálózaton

További veszteséget termel a Malévnak az a 3000 éjszakázó járat, melynek költsége a célrepülőtéren töltött éjszaka miatt mintegy 1 milliárd forintot tesz ki. De kitér a tanulmány a Malév hálózat viszonylag hosszú átszállási időire is, valamint arra hogy a oneworld-ön belüli lehetőségeivel sem él maximális mértékig a társaság. További veszteséget okoznak azok a járatok, melyek a járathálózat visszáságainak köszönhetően szűkített önköltségüket sem termelik ki. Jelenleg 17 ilyen járat van a Malév menetrendjében az elemzés szerint, ezek közt szerepel a Split, Belgrád, Ungvár, Stuttgart Marosvásárhely, Larnaca, Pristina, Göteborg, Odessza, Róma, Szkopje, Tirana, Várna, Szarajevó, Párizs, Zürich és Milánó. (nol.hu)


Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája 

Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.
Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.