Ennek fő oka a bevételek drámai csökkenése és a rossz menetrend miatti utasvesztés. Az elemzés, mely azzal indul, hogy „A Malév az elmúlt tíz évben üzletileg beszűkült, összezsugorodott, üzemmérete nem indokolja a magas költségeit”, már a Fidesz kormány alatt, állami megrendelésre készült.
Éjszakázók a hálózaton
További veszteséget termel a Malévnak az a 3000 éjszakázó járat, melynek költsége a célrepülőtéren töltött éjszaka miatt mintegy 1 milliárd forintot tesz ki. De kitér a tanulmány a Malév hálózat viszonylag hosszú átszállási időire is, valamint arra hogy a oneworld-ön belüli lehetőségeivel sem él maximális mértékig a társaság. További veszteséget okoznak azok a járatok, melyek a járathálózat visszáságainak köszönhetően szűkített önköltségüket sem termelik ki. Jelenleg 17 ilyen járat van a Malév menetrendjében az elemzés szerint, ezek közt szerepel a Split, Belgrád, Ungvár, Stuttgart Marosvásárhely, Larnaca, Pristina, Göteborg, Odessza, Róma, Szkopje, Tirana, Várna, Szarajevó, Párizs, Zürich és Milánó. (nol.hu)