Egységes szabályozást a kézipoggyászoknak!

Az Európai Parlament (EP) csütörtöki strasbourgi plenáris ülésén az egyes légitársaságok által bevezetett "egyetlen kézipoggyász" szabályról folytattak vitát. Kósa Ádám és Bánki Erik fideszes európai parlamenti képviselő szerint az utasok jogainak védelme és a méltatlan eljárások felszámolása érdekében egységes szabályozásra és hatósági fellépésre van szükség.

Az EP közlekedési és turisztikai bizottsága azért kezdeményezte a vitát, mert az alacsony költségekkel működő, úgynevezett fapados légitársaságok önkényesen határozzák meg a fedélzetre felvihető poggyászok méretét és súlyát, így az Európán belüli légi közlekedés egysége sérül.

Kósa Ádám hozzászólásában elfogadhatatlannak nevezte a kialakult helyzetet, és mielőbbi cselekvést sürgetve javasolta az egységes irányelv létrehozását. A néppárti politikus felhívta a figyelmet az egységesítés néhány elengedhetetlenül fontos utasjogi és fogyatékosságügyi aspektusára is.

"Nap mint nap több millió utas életét nehezíti meg, hogy a fedélzetre felvihető csomagoknál sokszor ellentmondó információk találhatóak a légitársaságok honlapján, vagy az utasok a reptéren szembesülnek azzal, hogy poggyászaik adott esetben túlméretezettek, túlsúlyosak. A légitársaságok pedig aránytalan mértékben szabnak ki pótdíjakat. Az utasok nemegyszer megalázó helyzetbe kerülnek csomagjaik méretének megvizsgálásakor" - részletezte Kósa Ádám a problémákat.

Bánki Erik fideszes európai parlamenti képviselő hozzászólásában rámutatott: a diszkont légitársaságok néhány éve bevezetett gyakorlata nagyon nehezen követhető az utasok számára más légitársaságokhoz képest, mivel a repülőjegyek megvásárlásakor az árak mellett minden egyéb feltételt is össze kell hasonlítaniuk, ami rendkívül nehézzé teszi a tájékozódást.

Gurmai Zita szocialista EP-képviselő a vita kapcsán kiadott közleményében leszögezte: "ha a piaci viszonyok nem képesek megvédeni a fogyasztók érdekeit, akkor az Európai Uniónak kell ezt megtennie, a kézipoggyászokra vonatkozó szabályozás harmonizálásával, amely valamennyi utasnak ésszerű mennyiségű fedélzetre vihető csomagot engedélyezne, beleértve a reptéri boltokban vásárolt termékeket is".

Forrás: MTI


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.