Egységes szabályozást a kézipoggyászoknak!

Az Európai Parlament (EP) csütörtöki strasbourgi plenáris ülésén az egyes légitársaságok által bevezetett "egyetlen kézipoggyász" szabályról folytattak vitát. Kósa Ádám és Bánki Erik fideszes európai parlamenti képviselő szerint az utasok jogainak védelme és a méltatlan eljárások felszámolása érdekében egységes szabályozásra és hatósági fellépésre van szükség.

Az EP közlekedési és turisztikai bizottsága azért kezdeményezte a vitát, mert az alacsony költségekkel működő, úgynevezett fapados légitársaságok önkényesen határozzák meg a fedélzetre felvihető poggyászok méretét és súlyát, így az Európán belüli légi közlekedés egysége sérül.

Kósa Ádám hozzászólásában elfogadhatatlannak nevezte a kialakult helyzetet, és mielőbbi cselekvést sürgetve javasolta az egységes irányelv létrehozását. A néppárti politikus felhívta a figyelmet az egységesítés néhány elengedhetetlenül fontos utasjogi és fogyatékosságügyi aspektusára is.

"Nap mint nap több millió utas életét nehezíti meg, hogy a fedélzetre felvihető csomagoknál sokszor ellentmondó információk találhatóak a légitársaságok honlapján, vagy az utasok a reptéren szembesülnek azzal, hogy poggyászaik adott esetben túlméretezettek, túlsúlyosak. A légitársaságok pedig aránytalan mértékben szabnak ki pótdíjakat. Az utasok nemegyszer megalázó helyzetbe kerülnek csomagjaik méretének megvizsgálásakor" - részletezte Kósa Ádám a problémákat.

Bánki Erik fideszes európai parlamenti képviselő hozzászólásában rámutatott: a diszkont légitársaságok néhány éve bevezetett gyakorlata nagyon nehezen követhető az utasok számára más légitársaságokhoz képest, mivel a repülőjegyek megvásárlásakor az árak mellett minden egyéb feltételt is össze kell hasonlítaniuk, ami rendkívül nehézzé teszi a tájékozódást.

Gurmai Zita szocialista EP-képviselő a vita kapcsán kiadott közleményében leszögezte: "ha a piaci viszonyok nem képesek megvédeni a fogyasztók érdekeit, akkor az Európai Uniónak kell ezt megtennie, a kézipoggyászokra vonatkozó szabályozás harmonizálásával, amely valamennyi utasnak ésszerű mennyiségű fedélzetre vihető csomagot engedélyezne, beleértve a reptéri boltokban vásárolt termékeket is".

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.