Elektromos busz visz a termináltól a repülőgépig

Augusztus végén csatlakozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kiszolgáló flottájához az az elektromos autóbusz, amelyet a földi kiszolgáló cégek használnak – egyelőre egy tesztidőszak keretében – az utasok szállítására a repülőgépek és a terminál között. Az autóbuszt a Komáromban elektromos autóbuszokat gyártó kínai tulajdonú technológiai vállalat, a BYD biztosítja. A Budapest Airport célja, hogy a repülőtér partnereit, különösen a repülőgépek földi kiszolgálását végző cégeket minél inkább környezetbarát működésre ösztönözze.

Augusztus 22. és 31. között tesztelhetik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér földi kiszolgáló cégei azt az elektromos autóbuszt, amelyet a Komáromban működő akkumulátor és elektromos járműgyártó BYD biztosít. A busz egyelőre teszt jelleggel csatlakozott a Budapest Airport flottájához. A 12 méter hosszú, alacsonypadlós és teljesen elektromos autóbuszt az utasok szállítására használják a Budapest Airport földi kiszolgáló partnerei. A háromajtós buszt eredetileg városi használatra tervezték és mintegy 300 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Az akkumulátor 20%-os töltöttségi szintről a megfelelő töltőberendezéssel körülbelül 4 óra alatt tudja elérni a teljes töltöttséget.

Mindez azt jelenti, hogy akár az éjszakai, forgalommentes időszakban történő töltéssel a következő napi használathoz szükséges teljes energia felvehető. Temesváry Péter, a Budapest Airport környezetvédelmi és működésbiztonsági igazgatója kiemelte: „Az elektromos busz tesztelése kiváló lehetőség arra, hogy felmérjük a repülőtéri zöld flotta további fejlesztésének igényeit és feltételeit, valamint meghatározzuk a környezetbarát repülőtéri közlekedés lehetőségeit. A repülőtéri e-mobilitás fejlesztése egy fontos eszköze annak, hogy a légikikötő a már tavaly elért karbonsemleges minősítésén felül végül elérje a nettó zéró CO2 kibocsátást (net zero). A karbonsemlegességen túl a Greenairport Programunkban a repülőtéri partnereinkkel közösen dolgozunk a repülőtér fenntarthatóbb működéséért.”

A Budapest Airport büszke arra, hogy egy olyan, Magyarországon gyártott buszt tesztelhet, ami megtestesíti a csúcstechnológiát és hozzájárul munkahelyek létrehozásához. A repülőtér üzemeltetője elkötelezett a légikikötő fenntartható működése és a károsanyag-kibocsátás minimalizálása mellett. A Budapest Airport számos más kezdeményezést valósít meg az e-mobilitás terén, köztük a repülőtéri „zöld flotta” folyamatos fejlesztését, valamint a repülőtér közlekedési hálózatának modernizálását. A Budapest Airport munkatársainak napi munkavégzéséhez egyebek mellett rendelkezésre áll egy teljesen elektromos Smart, két Volkswagen eGolf, egy Nissan Leaf és egy Nissan e-NV elektromos kisbusz is.

Forrás: Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.