A SOR EBN 10,5 típusú busz kedd délutántól október 4-ig közlekedik délutánonként a Margitszigeten. Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházási és fejlesztési igazgatója a buszt bemutató sajtótájékoztatón elmondta: a BKK-nak és Budapest vezetésének is feltett szándéka, hogy a BKV elektromos buszokat is forgalomba állítson, jelenleg a normál üzemű buszokhoz képest tapasztalható felár finanszírozási lehetőségeit vizsgálják. Hozzátette, hogy a jövőben jelentős részben dízelüzemű buszokat szereznek be, de el szeretnének mozdulni az alternatív hajtóanyagok irányába.
Jindrich Chudy, a SOR kereskedelmi igazgatója azt mondta, a 86 utas szállítására alkalmas jármű 10,5 méter hosszú, lítium-ionos akkumulátorokat hosszú töltéssel hat-nyolc óra alatt lehet feltölteni, a jármű hatótávolsága városi közlekedésben 160 kilométer egy töltéssel. A töltéshez az ELMŰ egy mobil töltőoszlopot biztosít a BKV-nak.
Közölte, eddig hat elektromos buszt gyártottak, közülük négy Ostravában napi használatban van, és teljes mértékben tudják helyettesíteni a dízelüzemű társaikat.
Az igazgató a busz áráról nem beszélt, kérdésre annyit mondott, hogy a dízelmeghajtású busz kétszeresébe kerül. A csehországi tapasztalatok szerint a dízelüzemmel szemben az elektromos hajtás kilométerköltsége jóval kevesebb, csupán az ötöde.
A buszt a BKV Szlovákiából kapta kölcsön, ott a Tátrában síbuszként üzemel télen. Utastájékoztató rendszer és klíma nincs a buszon, de a BKV felragasztotta az oldalablakokra az iránytáblát. A közlekedési társaság erről a buszról is várja az utasok véleményét a [email protected] e-mail címre.
Ebben az évben a BKV már tesztelt alternatív meghajtású járművet, a Volvo hibridhajtású buszát augusztus elején egy héten keresztül közlekedtették a 8-as viszonylaton.
Forrás: MTI