A NIT központi helyen kezeli a közösségi közlekedés átalakítása során a magánvállalkozások és a magántőke bevonását a színvonalas és költséghatékony, az utasok érdekeit szem előtt tartó szolgáltatások bevezetése végett.
A NIT nem kiváltságos elbánást kér, mindössze lehetőséget arra, hogy magas minőségű szolgáltatásaikat akár állami támogatás nélkül, a köz számára hatékonyan biztosíthassák.
A szervezet meglátása szerint a közösségi közlekedés aránya az elöregedő járműpark és a szolgáltatások romló minősége miatt az utóbbi időkben meglehetősen lecsökkent a személygépjármű közlekedés javára. A NIT szeretné az arány további romlását megakadályozni, bizonyítva, hogy a tömegközlekedés nálunk is lehet európai színvonalú. Ehhez azonban - vélik a NIT illetékesei - kiterjedtebb mértékben kellene bevonni az emelt szintű szolgáltatást jelenleg csak csekély mértékben kínáló magántőkét.
A magánfuvarozók nem kívánnak a közszolgáltatást ellátó Volán társaságok ellenfeleivé válni, a magánszolgáltatás megjelenése szerintük nem járhat együtt a közszolgáltatás sérelmével. A NIT célja, hogy partnerként emelje a közösségi közlekedés színvonalát., visszacsábítva így számos utast az egyéni közlekedésből. (Világgazdaság Online)