Legutóbb egy meg nem nevezett rendelő egészítette ki az eddigi rendelését 30 további 737 MAX-szal, így jelenleg 2010 darab gépre van rendelése az everetti gyártónak 39 cégtől, ezek összértéke listaáron 209 milliárd dollár. Ezen kívül a Boeingnek további 250 gépre opciós szerződése van.
Hangsúlyozták, hogy a kétezres rendelésszámot a 737 MAX minden eddigi Boeing gyártmánynál hamarabb érte el.
Hatékonyabb üzemeltetés
A MAX típusváltozatok a jelenlegi Next Generationnél 14 százalékkal kevesebb kerozint fogyasztanak, köszönhetően egyebek mellett a kettős tollazatú szárnyvégeknek és az új CFM Leap hajtóműveknek, és állításuk szerint versenytársuknál, az A320neo-nál is hatékonyabban lehet majd a típust üzemeltetni: az ülőhelyenkénti költség 8 százalékkal alacsonyabb az Airbusénál. Az első MAX-ok 2016-ban teljesíthetik szűzfelszállásukat, forgalomba pedig az amerikai Southwest Airlines diszkont légitársaságnál kerülnek 2017 harmadik felében.
Az Airbus új fejlesztésű, A320neo gépére eddig több, mint 2500 megrendelés érkezett.
Forrás: MTI