A svájci Solar Impulse elnevezésű légijármű napos időben korábban már sikeres tesztrepüléseket hajtott végre, és most került volna sor az első 24 órás időtartamra tervezett, vagyis egy éjszakát is magába foglaló próbarepülésre. Bertrand Piccard, a vállalkozás társalapítója egyelőre nem tudta megmondani, hogy mikor kerül sor a következő kísérletre. A tesztrepülést azonban még augusztus eleje előtt végre kell hajtani, ugyanis később már annyira rövidek lesznek a nappalok, hogy az elemek nem tudnak teljesen feltöltődni, és nem bírják ki az egész éjszakát. André Borschberg, a gép pilótája elmondta, hogy az egyik mérőműszer hibásodott meg szerda este. Piccard a vállalkozás támogatóit és a sajtó képviselőit azzal nyugtatta, hogy ez volt az első akadály, ami a számításaikat keresztülhúzta. "Ha ez a küldetés olyan egyszerű lenne, már mindenki más is megcsinálta volna" - tette hozzá. A Solar Impulse szárnyainak fesztávolsága 63,4 méter, azaz egy Airbus A340 típusú repülő szárnyfesztávolságával vetekszik, míg a súlya mindössze 1600 kilogramm. A napelemes szerkezetet négy elektromotoros légcsavar hajtja. A 12 ezer cellával ellátott gép összesen 40 lóerős és ennek megfelelően 70 kilométer/órás sebességgel tud haladni. A sikeres próbarepülések után a tervek szerint 2012-ben repülik körbe vele a Földet. (MTI)
Elhalasztották a napelemes repülőgép éjszakai próbaútját
Elhalasztották az éjszakai repülésre is képes napelemes repülőgép csütörtök reggelre tervezett startját.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre
Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből
Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót
Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni
Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon
Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója
A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel
Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi
Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába
A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál
Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Interjú
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.