Az új járat június 2-ától október végéig közlekedik majd a két főváros között heti hét alkalommal. Hétfőn és pénteken nem repülnek, de kedden és csütörtökön két járat is indul.
Az első járaton is főként spanyol turisták utaztak, de volt aki, Budapesten dolgozó lányát látogatta meg, és egy Erasmus-programban résztvevő tanárcsoport is utazott a gépen. Egyikük sem tudta, hogy ez az első közvetlen járata a spanyol légitársaságnak.
Győri Enikő, Magyarország madridi nagykövete az MTI-nek elmondta: a légitársaság a megnövekedett igények miatt döntött a járatindítás mellett, mert egyre többen utaznak a két ország között. Ezt a Malév 2012-es megszűnése óta közvetlenül csak a diszkont légitársaságokkal tudták megtenni, azok számára pedig, akik a kényelmesebb utazást választanák, ez most vált lehetővé - tette hozzá.
Budapesten a járatot a szokásoknak megfelelően vízsugárral köszöntötték. Celia Munoz Espin, az Iberia európai piacért felelős kereskedelmi igazgatója az MTI-nek azt mondta, a járatnyitásban fontos szerepet játszik, hogy az Iberia átalakításon esett át az elmúlt időszakban, gazdaságosabban működik, így több pénzt tudnak járatfejlesztésre fordítani.
Budapestet mint úti célt régóta vizsgálták, a jelenlegi járat október 22-ig üzemel, az előzetes foglalási adatok jók - tette hozzá. Kiemelte, hogy az Iberiának kiemelkedően jó kapcsolatai vannak Latin-Amerikában, így az átszálló és közvetlen gépet választó (úgynevezett point to point) utasok aránya kiegyenlített lehet.
Az Iberia negyven éve, 1974. július 4-én indított először közvetlen járatot Budapestre. Az 1927-ben alapított spanyol légitársaság jelenleg 42 ország 108 repülőterére közlekedik mintegy 160 gépes flottájával.
A spanyol légitársaságot 1927-ben alapították, jelenleg 133 gépből álló flottájukkal 43 ország 119 célpontjára repülnek naponta 600 járattal. A cég az International Airlines Group (IAG) tagja.
Az Iberia 2014-ben 4,2 milliárd euró árbevétel mellett 50 millió euró üzemi eredményt ért el.
Forrás: MTI