Elmaradhat a Lufthansa-sztrájk

Sztrájk helyett döntőbíróságon folytatódhat a Lufthansa és a legnagyobb európai légitársaságnál dolgozó pilóták közötti munkajogi vita a Süddeutsche Zeitung szerint.

A müncheni lap csütörtöki beszámolója szerint a pilóták szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC) hajlik arra, hogy az április közepére tervezett négynapos munkabeszüntetés helyett elfogadja a menedzsment javaslatát és döntőbíróság elé vigye a pilóták fizetése körül kirobbant vitát. A VC szóvivője nem kommentálta a lapértesülést. A német légitársaság vezetése javaslatok mellett fenyegetéssel igyekszik jobb belátásra bírni a 4.500 tagú szakszervezetet; szerdán bejelentették, hogy millió eurós nagyságrendű kártérítést követelnek, ha a VC húsvét után folytatja a még februárban kezdett, majd felfüggesztett sztrájkot, és bíróságon kérdőjelezik meg a munkabeszüntetés jogosságát. A menedzsment számításai szerint az április 13-i kezdettel meghirdetett sztrájk több mint 100 millió euró kárt okozhat, és már most probléma, hogy a sztrájkveszély miatt sorra mondanak le foglalásokat az utasok. A tavaly kezdett tárgyalásokon a VC 6,4 százalékos béremelést követelt, és garanciát próbált kiharcolni a munkahelyek megtartására. A felek nem jutottak megegyezésre, a pilóták így február 22-én sztrájkba léptek. A négynaposra tervezett munkabeszüntetést másnap hajnalban az illetékes munkaügyi bíróság felszólítására felfüggesztették. Az akció 48 millió eurós bevételkiesést okozott a cégnek, közel kétezer járatot kellett törölni és napokig tartott, mire sikerült visszatérni a korábbi menetrendhez. A Lufthansánál a kezdő pilóták évi 62 ezer euró körüli (16,4 millió forint) fizetést kapnak, a kapitányok legkevesebb 110 ezer eurót keresnek évente. A szakszervezet a tárgyalásokon, és a sztrájkkal is legfőképpen annak kívánja elejét venni, hogy a menedzsment kiszervezze az anyavállalatnál lévő munkahelyeket a külföldi leányvállalatokhoz, amelyeknél nem érvényes a Lufthansánál megkötött kollektív szerződés és alacsonyabb a pilóták fizetése. A menedzsment azzal érvel, hogy az ágazatot sújtó válság miatt tavaly komoly veszteségeket elszenvedett társaság stabilizálása a pilótáktól is áldozatokat követel. (MTI)


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.