Eltűnik a papírjegy

Az IATA (Légiközlekedési Világszervezet) ajánlásának hatására 2008. június 1-jétől az IATA egységes ügynökségi és elszámolási rendszerének tagjai (BSP-tagok) kizárólag e-ticketet adhatnak ki.

Ezzel a Malévre kiállított e-jegyek aránya is jelentősen nő, hiszen a társaság jegyeinek több mint 60 százalékát a BSP rendszer szerint működő utazási irodák értékesítették 2007-ben. Az IATA a légitársaságok számára nem írt ki kötelező határidőt az e-jegyek alkalmazására vonatkozóan, ennek ellenére a Malév már minden útvonalán biztosítja ezt a szolgáltatást. A legutolsó a spliti útvonal volt, amelyen bevezették. A Malév saját jegyértékesítésében is jelentős az elektronikus jegyek aránya, tavaly 62 százalék volt.

A Malév a világon 64 légitársasággal épített ki IET (Interline e-Ticket) kapcsolatot, amely lehetővé teszi, hogy a légitársaságok kölcsönösen el tudják fogadni egymás járatain a partner által kiállított e-Ticket-eket is. Ehhez rendszer-összehangolások és tesztelések szükségesek. Ebben a munkában a Malév az IATA statisztikája alapján a világ légitársaságainak élbolyában, a legjobb 50 között szerepel. A következő időszak a Malévnál az Interline e-Ticket kapcsolatok tovább bővítésének és fejlesztésének jegyében zajlik majd. A Lufthansával jelenleg tesztelés alatt áll az IET összeköttetés, és heteken belül élessé válik. Az Air France-szal várhatóan szintén júniusban lesz meg az IET kapcsolat.

Az e-Ticket bevezetésének előnyeit (biztonság, kényelem) nem csak az utasok élvezik, hanem a légitársaság is. Egyrészt egyszerűsödnek a munkafolyamatok azáltal, hogy a nem kell a papírjegy-számokat kézzel rögzíteni. Másrészt kevesebb lesz a tárolási költség, hiszen eddig a jegyeket bedobozolva 8 éven keresztül meg kellett őriznie a társaságnak, ami évi 400 folyóméter dobozt jelent. A legfőbb előny azonban, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá válik a nemzetközi elszámolás, javul a cash-flow, az e-jegyek 100 százalékos bevezetésével pedig a bevételi számok hamarabb elkészülnek és a társaság azonnal képes lesz reagálni a piaci változásokra, trendekre.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.