A társaság árbevétele 2008-ban 20,1 milliárd forint volt, és a kétmilliárd forint veszteséget okozó kockázatos devizaügyletek miatt a HungaroControl 387 millió forint veszteséggel zárta a 2008. évet.
A költséghatékonyság érdekében "az utazásokat, az anyag- és szolgáltatások költségeit a tervezett szint alatt tartottuk, és halasztottunk bizonyos beruházásokat a megtakarítások jegyében" - fogalmazott Markó, hozzáfűzve, hogy hosszabb távon a szervezet idei átalakítása növelheti a hatékonyságot.
A magyar légtérben az átrepülő forgalom a 2009. évihez képest 2010-ben a várakozások szerint egy százalékkal bővül, miközben Ferihegy forgalma 1-2 százalékkal mérséklődik. Az előzetes adatok szerint az átrepülő forgalom a 2008. évhez képest 1,5 százalékkal 500.881-re csökkent tavaly, míg a Ferihegy forgalma 7,5 százalékkal 119.117-re esett vissza. Az összes forgalom 2,7 százalékkal marad el a 2008. évitől.
A társaság tavaly kezdte meg és 2011-ben fejezi be az új légiforgalmi irányító központ építését, a 11 milliárd forintba kerülő ANS III projektet. A jelenlegi központ tartalékként üzemel majd.
A HungaroControl másik nagy projektje az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky) közösségi rendeletcsomag egyik legjelentősebb elemeként a Functional Aerospace Block-ok (FAB) létrehozásának kötelezettsége a szomszédos államokkal.
Ezek olyan közös légtérblokkok, amelyeket államhatároktól függetlenül szomszédos államok közösen hoznak létre. Így az optimális szolgáltatás érdekében a nemzeti légiforgalmi szolgáltató szolgáltatási területe akár más állam területére is átnyúlhat és viszont. Ez által csökkenthetők a késések, rövidíteni lehet a kerülőutak hosszát, amivel üzemanyagot takarítanak meg a légitársaságok valamint káros anyag kibocsátásuk is csökken. Ugyanakkor a regionális szervezetekben a légiforgalmi irányító társaságok költségei is mérséklődnek.
A FAB-ok létrehozásának tervezett időpontja 2012, de tényleges működés illetve az abból származó előnyök 2015-től várhatóak.
A HungaroControl a közép-európai FAB (FAB CE) létrehozásában aktív szerepet vállal, folyamatos képviseletet biztosít a tárgyalási folyamatban, és támogatja az állami szint tevékenységét, melynek megfelelő szervezeti hátterét is megteremtette.(MTI)