A héten elfogadott nagyprojektnek köszönhetően újabb lépés történik a magyarországi autópálya hálózat teljes, az országhatárokig történő kiépítése felé. Az M43 autópálya tervezett nyomvonala Szegedtől északra, az M5 autópályától indul, és kelet felé halad Szegedtől, Maroslelétől és Makótól északra, majd a csanádpalotai román határállomás felé folytatódik. A mintegy 42 milliárd forintos uniós támogatással megvalósuló nagyprojekt az M43-as beruházás második üteme. Jelen projekt keretében a Makóig tartó szakasz épül meg, amely 31,6 km hosszú autópálya szakaszt jelent, benne az új Tisza-híddal, illetve a Maros-parti várost elkerülő 7,6 kilométeres főúttal, amely a 43-as útra vezeti vissza a forgalmat.
Az autópálya építés harmadik üteme, a Makó és a román határ közötti 23,1 kilométeres szakasza lesz, amelynek előkészítése már folyik. Az M43 megépítése lehetőséget nyújt Szeged városában és a 43 sz. főút mentén fekvő településeken az átmenő forgalom csökkentésére. Az autópálya elvezeti a nemzetközi tranzitforgalmat a kisebb települések meglévő főútjairól, megszűnteti a felesleges forgalmat a belvárosi területeken, mentesíti a belterületi hálózati elemeket az átmenő forgalomtól. A szakasz 10 km-es körzetében összesen 240 000 lakos él, az ő körülményeiket is segíti a beruházás. A tervezett beruházás hozzájárul az agglomerációban a tranzitforgalom, a zajszennyeződés és a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentéséhez is.