A negyedik legnagyobb német légitársaság, a néhány napja pénzügyi nehézségek miatt leállt Germania története az aero.de cikke szerint nem biztos, hogy véget ért. A felszámolóbiztos közölte, hogy érdeklődő potenciális befektetőkkel tárgyal a vállalat átvételéről, és elsődleges célja a légitársaság üzemkész állapotban tartása, hogy bármikor újraindulhasson.
Rüdiger Wienberg, akit az ilyenkor szokásos eljárás részeként bíztak meg a feladattal, pénteken azt is közölte: a németországi flotta 27 gépe – amelyek mindegyike lízingelt – még mindig a helyén van. A szakember tájékoztatása szerint a mintegy 1700 dolgozó, köztük a nagyjából 400 pilóta és 580 légiutas-kísérő (számos magyar is dolgozik ott a Malév-csőd óta) egyikének sem mondtak még föl. További részleteket a befektetőkkel folytatott tárgyalásokról nem árult el, de azt igen, hogy bár a hatóság bevonta a légitársaság engedélyeit, állandó kapcsolatban állnak velük. Szavai szerint akár részleteiben, akár egyben is elképzelhető a Germania újraindítása. Arról is beszámolt a szakember, hogy első lépésben a karbantartással foglalkozó leányvállalat jogosítványainak megtartásán dolgoznak, a cég 178 dolgozót foglalkoztat.
A Germania sok turistát szállított az évi mintegy 4 millió utasa között, és bár más légitársaságok elkezdtek belépni a helyére az utazásszervezőknél. A Tuifly például a nürnbergi forgalma egy részét már átveszi a nyár elejétől. További hatása a csődnek, hogy a kisebb német repterek forgalma már be is zuhant a cég leállása miatt.
Forrás: AIRportal.hu