Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) a júniusi európai parlamenti választások előtt azt szorgalmazza, hogy az EU vezetői fordítsanak nagyobb mértékű finanszírozást a légi közlekedés jövőjének és az ágazat fenntarthatósági céljainak támogatására.
Olivier Jankovec, az ACI Europe főigazgatója szerint a nagyobb uniós finanszírozás lenne az előfeltétele annak, hogy az ágazat 2050-re képessé váljon a karbonsemlegességre – derül ki a BTN Europe cikkéből.
Mint írják Jankovec hangsúlyozta, hogy elkerülhetetlennek látszik, hogy a nehezebben csökkenthető kibocsátást okozó közlekedési módok, mint például a légi közlekedés több szakpolitikai és pénzügyi támogatást igényeljenek az előttük álló kihívásokhoz, és úgy gondolják, hogy a pénzeszközöket igazságosabban kell elosztani a különböző közlekedési módok között.
Az ACI Europe szerint a légi közlekedésben érdekelt felek teljes mértékben elkötelezték magukat az EU Green Deal célkitűzései mellett, és felkarolták a Fit for 55 jogalkotási csomagot, de figyelmeztettek arra, hogy a légi közlekedés szén-dioxid kibocsátásának teljes csökkentéséhez 2050-ig 820 milliárd eurót meghaladó finanszírozásra lesz szükség – amit az ágazat önmagában nem lesz képes finanszírozni.