Európa buszos utaztatói petícióban léptek fel a német minimálbértörvény ellen

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége is aláírta azt a petíciót, melyben a buszos utaztatók európai szövetsége azt kéri a német parlamenttől, hogy a külföldi buszsofőröket vonják ki a német minimálbérről szóló törvény hatálya alól, amely rendkívül negatívan érinti a kelet-európai fuvarozóvállalatokat.

Nemrég bombaként robbant a hír, hogy azokat a személy- és árufuvarozó sofőröket, akik járművükkel Németország területére lépnek, a német minimálbér illeti meg arra az időszakra, amíg Németországban tartózkodnak – függetlenül attól, hogy német vagy bármilyen más cég alkalmazottai.

Németországban 2015 januárjától óránként bruttó 8,5 eurós (körülbelül 2800 forintos) minimálbért vezettek be, így a magyar bérekhez képest körülbelül a duplája jár a Németországon akár csak áthaladó sofőrök számára. Ez nem csupán a kamionsofőrökre terjed ki, hanem a buszos személyszállítókra, sőt, a csoportokat kísérő idegenvezetőkre is, ami a magyar cégeken kívül a többi kelet-európai vállalatot is rosszul érinti. A fuvarlevel.hu szerint nem várható enyhítés, és már életbe is lépett a minimálbérről szóló törvény, sőt, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) arról számolt be, hogy folynak az ellenőrzések az ügyben, sőt, már bírságolásra is sor került.

A buszos utaztatók európai szövetsége (European Alliance for Coach Tourism, EACT) azonban azt kéri, hogy a külföldi buszsofőrök esetében Németország vonja vissza a német minimálbér bevezetését. Ennek érdekében egy petíciót fogalmaztak meg, melyet a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is aláírt, és melyet a Német Szövetségi Köztársaság parlamentjének alsóházába juttattak el. A petícióban német és angol nyelven is az szerepel, hogy az Európai Unióból és a harmadik országokból érkező buszos utaztatókat és az innen érkező, menetrend szerinti buszok vezetőit vonják ki a német minimálbérről szóló törvény hatálya alól.



Már ellenőrzött a NAV

A NiT Hungary weboldalán már a NAV-tól az egyik magyar fuvarozónak érkező ellenőrzési kérelem is megérkezett, melynek tartalmát változtatás nélkül közöljük:

„Tisztelt Adózó!

Értesítjük, hogy a Német Hatóságok megkeresésére (Bundesfinanzdirektion West, Köln), a német minimálbér törvény betartásával kapcsolatos ellenőrzés során - -forgalmi rendszámra vonatkozólag az alábbi cégdokumentumokat és adatokat kérjük átadni:
- harminc napnál nem régebbi cégkivonat aláírási címpéldány
- fuvarengedélyek
- Gépjárművezetők munkaszerződése magyar és német nyelven
- Munkaidő nyilvántartás: jelenléti ív (magyar és német nyelven), külön nyilvántartás arról, hogy mely dolgozó hány órát tartózkodott Németország területén, munkavégzés címen, (pihenőidők kivételével!) azon esetekben, mikor Németországból induló, vagy Németországba érkező fuvarfeladatot teljesített
- 2015.02.01-02.28. időszakra a munkabér elszámolása, bérszámfejtés, juttatások kifizetésének igazolása magyar és német nyelven
- erre az időszakra vonatkozó nemzetközi menetlevelek, melyek igazolják az adott dolgozó munkavégzésének helyét, fuvar viszonylatát
Ezen hivatalos iratokat részemre 8 napon belül eljuttatni szíveskedjen.”

A NiT Hungary információi szerint 2015. január 10-én a NAV elnöke, dr. Vida Ildikó az alábbiakról tájékoztatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot:

„Adózási kérdésekben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal … törvény rendelkezései alapján nyújt adómegállapítási, továbbá behajtási jogsegélyt más tagállam hatósága számára (…) A német vámhatóságnak azonban nem a németországi adójogszabályok végrehajtása, illetőleg nem valamely Németországban kivetett adóval, vámmal, illetékkel kapcsolatos követelés behajtása érdekében lenne szüksége a magyar munkavállaló munkabérével összefüggő adatra, miután a jogszabályok betartásának ellenőrzése során kerülne sor ezen információk felhasználására a német vámhatóságot részéről. Álláspontom szerint (…) nem az állami adó- és vámhatóságnak kell adatot szolgáltatnia a német hatóságok felé arról, hogy a magyar munkavállalók munkabére eléri-e a német jogszabályban előírt mértéket.”

Forrás: NiT Hungary


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.