Európa buszos utaztatói petícióban léptek fel a német minimálbértörvény ellen

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége is aláírta azt a petíciót, melyben a buszos utaztatók európai szövetsége azt kéri a német parlamenttől, hogy a külföldi buszsofőröket vonják ki a német minimálbérről szóló törvény hatálya alól, amely rendkívül negatívan érinti a kelet-európai fuvarozóvállalatokat.

Nemrég bombaként robbant a hír, hogy azokat a személy- és árufuvarozó sofőröket, akik járművükkel Németország területére lépnek, a német minimálbér illeti meg arra az időszakra, amíg Németországban tartózkodnak – függetlenül attól, hogy német vagy bármilyen más cég alkalmazottai.

Németországban 2015 januárjától óránként bruttó 8,5 eurós (körülbelül 2800 forintos) minimálbért vezettek be, így a magyar bérekhez képest körülbelül a duplája jár a Németországon akár csak áthaladó sofőrök számára. Ez nem csupán a kamionsofőrökre terjed ki, hanem a buszos személyszállítókra, sőt, a csoportokat kísérő idegenvezetőkre is, ami a magyar cégeken kívül a többi kelet-európai vállalatot is rosszul érinti. A fuvarlevel.hu szerint nem várható enyhítés, és már életbe is lépett a minimálbérről szóló törvény, sőt, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) arról számolt be, hogy folynak az ellenőrzések az ügyben, sőt, már bírságolásra is sor került.

A buszos utaztatók európai szövetsége (European Alliance for Coach Tourism, EACT) azonban azt kéri, hogy a külföldi buszsofőrök esetében Németország vonja vissza a német minimálbér bevezetését. Ennek érdekében egy petíciót fogalmaztak meg, melyet a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is aláírt, és melyet a Német Szövetségi Köztársaság parlamentjének alsóházába juttattak el. A petícióban német és angol nyelven is az szerepel, hogy az Európai Unióból és a harmadik országokból érkező buszos utaztatókat és az innen érkező, menetrend szerinti buszok vezetőit vonják ki a német minimálbérről szóló törvény hatálya alól.



Már ellenőrzött a NAV

A NiT Hungary weboldalán már a NAV-tól az egyik magyar fuvarozónak érkező ellenőrzési kérelem is megérkezett, melynek tartalmát változtatás nélkül közöljük:

„Tisztelt Adózó!

Értesítjük, hogy a Német Hatóságok megkeresésére (Bundesfinanzdirektion West, Köln), a német minimálbér törvény betartásával kapcsolatos ellenőrzés során - -forgalmi rendszámra vonatkozólag az alábbi cégdokumentumokat és adatokat kérjük átadni:
- harminc napnál nem régebbi cégkivonat aláírási címpéldány
- fuvarengedélyek
- Gépjárművezetők munkaszerződése magyar és német nyelven
- Munkaidő nyilvántartás: jelenléti ív (magyar és német nyelven), külön nyilvántartás arról, hogy mely dolgozó hány órát tartózkodott Németország területén, munkavégzés címen, (pihenőidők kivételével!) azon esetekben, mikor Németországból induló, vagy Németországba érkező fuvarfeladatot teljesített
- 2015.02.01-02.28. időszakra a munkabér elszámolása, bérszámfejtés, juttatások kifizetésének igazolása magyar és német nyelven
- erre az időszakra vonatkozó nemzetközi menetlevelek, melyek igazolják az adott dolgozó munkavégzésének helyét, fuvar viszonylatát
Ezen hivatalos iratokat részemre 8 napon belül eljuttatni szíveskedjen.”

A NiT Hungary információi szerint 2015. január 10-én a NAV elnöke, dr. Vida Ildikó az alábbiakról tájékoztatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot:

„Adózási kérdésekben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal … törvény rendelkezései alapján nyújt adómegállapítási, továbbá behajtási jogsegélyt más tagállam hatósága számára (…) A német vámhatóságnak azonban nem a németországi adójogszabályok végrehajtása, illetőleg nem valamely Németországban kivetett adóval, vámmal, illetékkel kapcsolatos követelés behajtása érdekében lenne szüksége a magyar munkavállaló munkabérével összefüggő adatra, miután a jogszabályok betartásának ellenőrzése során kerülne sor ezen információk felhasználására a német vámhatóságot részéről. Álláspontom szerint (…) nem az állami adó- és vámhatóságnak kell adatot szolgáltatnia a német hatóságok felé arról, hogy a magyar munkavállalók munkabére eléri-e a német jogszabályban előírt mértéket.”

Forrás: NiT Hungary


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.