Ezek a mai kor Orient Expresszei

Sokáig úgy volt – főleg a fapadosok megjelenésével – hogy a vonatnak befellegzett. De mára kiderült, hogy ez a régen egyeduralkodó utazási forma mégsem megy ki a divatból, azokban az államokban sem, ahol több ezer kilométeresek a távolságok - írja társlapunk, az mfor.hu.

Időközben ugyanis kiderült, hogy a fapadosok szűkössége, csomagkerete, a reptérre való ki- és beutazás ideje, a nagyon szigorú ellenőrzések, a gyakori késések sokakat idegesítenek. Ha nem siet az utas, akkor tökéletesen megteszi a vonat, hát még, ha kellemes, intim körülmények között lehet aludni, zuhanyozni és jókat enni-inni.
 
A saját kupé az igazi

A vasút az utazás egyik legidillibb módja. Nem kell figyelni az útra, nem kell idegeskedni a rázkódás miatt, az ember belebújik egy jó könyvbe, miközben csodálatos természeti tájak suhannak el az ablaka előtt, és egy gőzölgő csésze tea is várja a tálcán.

Sajnos, a valóság nem mindig ilyen romantikus - jegyzi meg a Travel and Leisure cikkírója. - Merthogy esetleg horkolók, nyűgös gyerekek, hőbörgő fiatalok vagy fűszeres, csípős ételeket fogyasztók mellé vet minket a sors, illetve a számítógép. Mindez elkerülhető, ha saját kupét, vagy, ahogy a cég nevezi, szobát rendelünk a vonaton.
 
Évente 30 millió utast szállítanak

Az Amtrak, melynek neve az America és a track szó összevonásából született, felel a hatalmas ország távolsági vasúti személyszállításáért. A cég megalapítása előtt a személyszállítást a magánvasutak végezték. Azonban, ahogy az autók és a repülőgépek egyre hétköznapibbá váltak, a személyszállítás gazdaságtalanná vált. Ma már ismét virágzik a cég – igaz, állami támogatással. Naponta mintegy 300 vonatot indítanak, 500 városba, és évi több mint 30 millió utast szállítanak.

Az újkori fejlesztéseket 2007-ben kezdték meg a vasúttársaság öt legkedveltebb útvonalán, ennek része volt a hálókocsik felújítása, az étkezőkocsi-szolgáltatások bővítése és a menetrend korszerűsítése.
 

Luxuskabin egy vonaton. Képünk illusztráció. Fotó: Pixabay

Ingyenes wi-fi és all inclusive ellátás

A legalapvetőbb és legolcsóbb opció két ülést tartalmaz, amelyek éjszaka fekvőhelyekké alakíthatók. A standard hálószoba már kétszer nagyobb, mellékhelyiség és zuhanyzó is jár hozzá. Az Amtrak Southwest Chief útvonal több mint 40 órát vesz igénybe, és két éjszakát foglal magában, így az utasoknak többféle ülő- és alvási lehetőséget kínálnak. A középső kategória széles, dönthető üléseket foglal magában, bőséges lábtérrel, étkezőtálcákkal, elektromos aljzatokkal.

A következő szint, a Superliner Roomette két ülőhelyet kínál, amelyek ággyá alakíthatók, ágyneművel, párnákkal és törölközőkkel, saját mosdóhelyiséggel ellátottak. A Roomette vendégei saját ”stewardesst” is kapnak, ingyenes étkezést, elsőbbségi beszállást és belépést a társalgóba. .
 
Családi és akadálymentesített hálószobák

A Superliner Bedroom Suite négy fő befogadására alkalmas, és kétszer akkora, mint egy sima Superliner hálószoba. Ez a típus két szomszédos szobával és két mosdóval, fürdőszobával és zuhanyzóval rendelkezik. Saját kiszolgáló személyzetet, társalgó-hozzáférést, elsőbbségi ellátást és az all-inclusive étkezést is kérhet a vendég. A Southwest Chief fedélzetén Superliner családi, illetve akadálymentesített hálószobák is találhatók.

Az Amtrak Southwest Chief útvonalán az étkezés igazi élmény. Azok a vendégek, akik privát szobát foglalnak, napi három, neves séfek által alkotott étkezésre jogosultak, beleértve a három fogásos vacsorát, amelyet fehér vászonterítőn, üveg poharakkal és fém evőeszközökkel szolgálnak fel. Aki pedig inkább a hálókocsijában vacsorázna, igénybe veheti a vonat ingyenes szobaszervizét. Gyerekbarát termékek is rendelkezésre állnak.

Természetesen harapnivalók és italok az utazás egész ideje alatt vásárolhatók a külön büfékocsiban. Kistestű kutyák és macskák szállítása is megengedett, bizonyos korlátozásokkal .
 
Sivatagoktól az óceánig

„Az Amtrak a közelmúltban bejelentette, hogy új vasúti kocsikat vásárol. Ez lehetővé teszi az számunkra, hogy korszerűsítsük és modernizáljuk a nemzetünk főbb régióit összekötő vasútvonalakat és szolgáltatásokat." - nyilatkozta Tony Coscia, az igazgatótanács elnöke. Decemberben a cég bejelentette, hogy új kényelmi eszközöket vezet be az utasok számára, közte még korszerűbb üléseket és nagyobb panorámaablakokat. A privát szobák mindegyikéhez ingyenes wi-fi jár. A vadonatúj Amtrak Airo típus 2026-tól áll forgalomba.

Az éjszaka is csöndben suhanó vonatok nagyszerű lehetőséget kínálnak az ország ráérős, nyugodtabb megtekintésére, a nyüzsgő városoktól a sivatagokig, az óceánoktól a fenyves erdőkig, és mindezt a kényelmes vasúti kocsiból szemlélhetik meg a turisták. A szerelvény Amerika legszebb tájait szeli ketté, ősi új-mexikói falvakat, nemzeti parkokat,  rezervátumokat, völgyhidakat.

A trend egyébként Japánból indult ki, ahol már hosszú évekkel ezelőtt mesteri szintre fejlesztették a síneken suhanó, szupertiszta és komputerizált szállodákat, és ma már egész Nyugat-Európában terjed.
 
Az Amtrak Southwest Chief útvonalán az étkezés igazi élmény. Azok a vendégek, akik privát szobát foglalnak, napi három, neves séfek által alkotott étkezésre jogosultak, beleértve a három fogásos vacsorát, amelyet fehér vászonterítőn, üveg poharakkal és fém evőeszközökkel szolgálnak fel. Aki pedig inkább a hálókocsijában vacsorázna, igénybe veheti a vonat ingyenes szobaszervizét. Gyerekbarát termékek is rendelkezésre állnak. 
Természetesen harapnivalók és italok az utazás egész ideje alatt vásárolhatók a külön büfékocsiban. Kistestű kutyák és macskák szállítása is megengedett, bizonyos korlátozásokkal .
 
Sivatagoktól az óceánig

„Az Amtrak a közelmúltban bejelentette, hogy új vasúti kocsikat vásárol. Ez lehetővé teszi az számunkra, hogy korszerűsítsük és modernizáljuk a nemzetünk főbb régióit összekötő vasútvonalakat és szolgáltatásokat." - nyilatkozta Tony Coscia, az igazgatótanács elnöke. Decemberben a cég bejelentette, hogy új kényelmi eszközöket vezet be az utasok számára, közte még korszerűbb üléseket és nagyobb panorámaablakokat. A privát szobák mindegyikéhez ingyenes wi-fi jár. A vadonatúj Amtrak Airo típus 2026-tól áll forgalomba.

Az éjszaka is csöndben suhanó vonatok nagyszerű lehetőséget kínálnak az ország ráérős, nyugodtabb megtekintésére, a nyüzsgő városoktól a sivatagokig, az óceánoktól a fenyves erdőkig, és mindezt a kényelmes vasúti kocsiból szemlélhetik meg a turisták. A szerelvény Amerika legszebb tájait szeli ketté, ősi új-mexikói falvakat, nemzeti parkokat,  rezervátumokat, völgyhidakat.

A trend egyébként Japánból indult ki, ahol már hosszú évekkel ezelőtt mesteri szintre fejlesztették a síneken suhanó, szupertiszta és komputerizált szállodákat, és ma már egész Nyugat-Európában terjed.
 
Elek Lenke
mfor.hu

Ismét zakatol Gemencen az erdei vasút

Ismét zakatol Gemencen az erdei vasút 

Július 26-án újra indul a Gemenci Állami Erdei Vasút.
Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret?

Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret? 

Egy harmincas éveiben járó nő viszi a hátán a fejlesztéseket.
Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást!

Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást! 

Mert az arra induló illetve onnan érkező nemzetközi járatok esetén jelentős késésekkel kell számolni.
A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva

Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva 

Az Egyesült Államok teljes légi forgalmát érintette és több repülőterén is ideiglenes zárlatot okozott az egész világra kiterjedő technológiai üzemzavar, ami egy amerikai kiberbiztonsági világcégtől, a Crowdstrike-tól indult pénteken.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.