Ezek a mai kor Orient Expresszei

Sokáig úgy volt – főleg a fapadosok megjelenésével – hogy a vonatnak befellegzett. De mára kiderült, hogy ez a régen egyeduralkodó utazási forma mégsem megy ki a divatból, azokban az államokban sem, ahol több ezer kilométeresek a távolságok - írja társlapunk, az mfor.hu.

Időközben ugyanis kiderült, hogy a fapadosok szűkössége, csomagkerete, a reptérre való ki- és beutazás ideje, a nagyon szigorú ellenőrzések, a gyakori késések sokakat idegesítenek. Ha nem siet az utas, akkor tökéletesen megteszi a vonat, hát még, ha kellemes, intim körülmények között lehet aludni, zuhanyozni és jókat enni-inni.
 
A saját kupé az igazi

A vasút az utazás egyik legidillibb módja. Nem kell figyelni az útra, nem kell idegeskedni a rázkódás miatt, az ember belebújik egy jó könyvbe, miközben csodálatos természeti tájak suhannak el az ablaka előtt, és egy gőzölgő csésze tea is várja a tálcán.

Sajnos, a valóság nem mindig ilyen romantikus - jegyzi meg a Travel and Leisure cikkírója. - Merthogy esetleg horkolók, nyűgös gyerekek, hőbörgő fiatalok vagy fűszeres, csípős ételeket fogyasztók mellé vet minket a sors, illetve a számítógép. Mindez elkerülhető, ha saját kupét, vagy, ahogy a cég nevezi, szobát rendelünk a vonaton.
 
Évente 30 millió utast szállítanak

Az Amtrak, melynek neve az America és a track szó összevonásából született, felel a hatalmas ország távolsági vasúti személyszállításáért. A cég megalapítása előtt a személyszállítást a magánvasutak végezték. Azonban, ahogy az autók és a repülőgépek egyre hétköznapibbá váltak, a személyszállítás gazdaságtalanná vált. Ma már ismét virágzik a cég – igaz, állami támogatással. Naponta mintegy 300 vonatot indítanak, 500 városba, és évi több mint 30 millió utast szállítanak.

Az újkori fejlesztéseket 2007-ben kezdték meg a vasúttársaság öt legkedveltebb útvonalán, ennek része volt a hálókocsik felújítása, az étkezőkocsi-szolgáltatások bővítése és a menetrend korszerűsítése.
 

Luxuskabin egy vonaton. Képünk illusztráció. Fotó: Pixabay

Ingyenes wi-fi és all inclusive ellátás

A legalapvetőbb és legolcsóbb opció két ülést tartalmaz, amelyek éjszaka fekvőhelyekké alakíthatók. A standard hálószoba már kétszer nagyobb, mellékhelyiség és zuhanyzó is jár hozzá. Az Amtrak Southwest Chief útvonal több mint 40 órát vesz igénybe, és két éjszakát foglal magában, így az utasoknak többféle ülő- és alvási lehetőséget kínálnak. A középső kategória széles, dönthető üléseket foglal magában, bőséges lábtérrel, étkezőtálcákkal, elektromos aljzatokkal.

A következő szint, a Superliner Roomette két ülőhelyet kínál, amelyek ággyá alakíthatók, ágyneművel, párnákkal és törölközőkkel, saját mosdóhelyiséggel ellátottak. A Roomette vendégei saját ”stewardesst” is kapnak, ingyenes étkezést, elsőbbségi beszállást és belépést a társalgóba. .
 
Családi és akadálymentesített hálószobák

A Superliner Bedroom Suite négy fő befogadására alkalmas, és kétszer akkora, mint egy sima Superliner hálószoba. Ez a típus két szomszédos szobával és két mosdóval, fürdőszobával és zuhanyzóval rendelkezik. Saját kiszolgáló személyzetet, társalgó-hozzáférést, elsőbbségi ellátást és az all-inclusive étkezést is kérhet a vendég. A Southwest Chief fedélzetén Superliner családi, illetve akadálymentesített hálószobák is találhatók.

Az Amtrak Southwest Chief útvonalán az étkezés igazi élmény. Azok a vendégek, akik privát szobát foglalnak, napi három, neves séfek által alkotott étkezésre jogosultak, beleértve a három fogásos vacsorát, amelyet fehér vászonterítőn, üveg poharakkal és fém evőeszközökkel szolgálnak fel. Aki pedig inkább a hálókocsijában vacsorázna, igénybe veheti a vonat ingyenes szobaszervizét. Gyerekbarát termékek is rendelkezésre állnak.

Természetesen harapnivalók és italok az utazás egész ideje alatt vásárolhatók a külön büfékocsiban. Kistestű kutyák és macskák szállítása is megengedett, bizonyos korlátozásokkal .
 
Sivatagoktól az óceánig

„Az Amtrak a közelmúltban bejelentette, hogy új vasúti kocsikat vásárol. Ez lehetővé teszi az számunkra, hogy korszerűsítsük és modernizáljuk a nemzetünk főbb régióit összekötő vasútvonalakat és szolgáltatásokat." - nyilatkozta Tony Coscia, az igazgatótanács elnöke. Decemberben a cég bejelentette, hogy új kényelmi eszközöket vezet be az utasok számára, közte még korszerűbb üléseket és nagyobb panorámaablakokat. A privát szobák mindegyikéhez ingyenes wi-fi jár. A vadonatúj Amtrak Airo típus 2026-tól áll forgalomba.

Az éjszaka is csöndben suhanó vonatok nagyszerű lehetőséget kínálnak az ország ráérős, nyugodtabb megtekintésére, a nyüzsgő városoktól a sivatagokig, az óceánoktól a fenyves erdőkig, és mindezt a kényelmes vasúti kocsiból szemlélhetik meg a turisták. A szerelvény Amerika legszebb tájait szeli ketté, ősi új-mexikói falvakat, nemzeti parkokat,  rezervátumokat, völgyhidakat.

A trend egyébként Japánból indult ki, ahol már hosszú évekkel ezelőtt mesteri szintre fejlesztették a síneken suhanó, szupertiszta és komputerizált szállodákat, és ma már egész Nyugat-Európában terjed.
 
Az Amtrak Southwest Chief útvonalán az étkezés igazi élmény. Azok a vendégek, akik privát szobát foglalnak, napi három, neves séfek által alkotott étkezésre jogosultak, beleértve a három fogásos vacsorát, amelyet fehér vászonterítőn, üveg poharakkal és fém evőeszközökkel szolgálnak fel. Aki pedig inkább a hálókocsijában vacsorázna, igénybe veheti a vonat ingyenes szobaszervizét. Gyerekbarát termékek is rendelkezésre állnak. 
Természetesen harapnivalók és italok az utazás egész ideje alatt vásárolhatók a külön büfékocsiban. Kistestű kutyák és macskák szállítása is megengedett, bizonyos korlátozásokkal .
 
Sivatagoktól az óceánig

„Az Amtrak a közelmúltban bejelentette, hogy új vasúti kocsikat vásárol. Ez lehetővé teszi az számunkra, hogy korszerűsítsük és modernizáljuk a nemzetünk főbb régióit összekötő vasútvonalakat és szolgáltatásokat." - nyilatkozta Tony Coscia, az igazgatótanács elnöke. Decemberben a cég bejelentette, hogy új kényelmi eszközöket vezet be az utasok számára, közte még korszerűbb üléseket és nagyobb panorámaablakokat. A privát szobák mindegyikéhez ingyenes wi-fi jár. A vadonatúj Amtrak Airo típus 2026-tól áll forgalomba.

Az éjszaka is csöndben suhanó vonatok nagyszerű lehetőséget kínálnak az ország ráérős, nyugodtabb megtekintésére, a nyüzsgő városoktól a sivatagokig, az óceánoktól a fenyves erdőkig, és mindezt a kényelmes vasúti kocsiból szemlélhetik meg a turisták. A szerelvény Amerika legszebb tájait szeli ketté, ősi új-mexikói falvakat, nemzeti parkokat,  rezervátumokat, völgyhidakat.

A trend egyébként Japánból indult ki, ahol már hosszú évekkel ezelőtt mesteri szintre fejlesztették a síneken suhanó, szupertiszta és komputerizált szállodákat, és ma már egész Nyugat-Európában terjed.
 
Elek Lenke
mfor.hu

 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.
Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.