Felmérés: szeretik-e a magyar utazók, így, ahogy van, Ferihegyet?

Az elmúlt öt évben a budapesti repülőtérről utazók szerint jól érzékelhetően emelkedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásainak színvonala. A légikikötő tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos; nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét, derül ki a független GKID piackutató vállalat által készített reprezentatív kutatásból.

A légikikötőt a repülőtéri közösség munkájának köszönhetően 2022-ben Európalegjobb repülőterévé választották, és a minőségbeli javulást további nemzetközi elismerések és a repülőtér 4 csillagos minősítése is alátámasztja. A Budapest Airport folyamatosan méri az utasok és a szélesebb közvélemény repülőtérről alkotott vélekedését és az utasok visszajelzéseit, melynek keretében a GKID Research & Consulting 6 ezer fős mintán reprezentatív reputációkutatást készített.

 

Aki igénybe veszi, az szereti is a repülőtéri szolgáltatásokat

A kutatás eredménye összességében visszaigazolja az elmúlt évek fejlesztéseit és szakmai díjait; a megkérdezettek szerint a szolgáltatások minőségét tekintve a budapesti repülőtér nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét: több mint 90 százalékuk gondolja úgy, hogy jobb, vagy legalább azonos színvonalú, mint más nemzetközi repülőterek.

Jellemző tendencia, hogy a repülőteret nemrégiben használók körében nagyobb az elégedettség mértéke, mint az évekkel ezelőtt utazók esetében – tehát minél frissebb a tapasztalat, annál pozitívabb a repülőtér megítélése.     A repülőteret az elmúlt 1 évben használók közel kétszer nagyobb arányban vélik úgy, hogy nagyon sok fejlesztés történt a légikikötőben az utóbbi fél évtizedben, mint azok, akik 3-5 éve repültek Budapestről.  Szinte ugyanez a megoszlás figyelhető meg az utasszolgáltatások színvonalára vonatkozóan is. A kutatást megelőző 1 évben repülővel utazók több mint kétharmada ajánlaná a repülőtér szolgáltatásait másoknak, ez az arány is javulást mutat a 3-5 éve repülők válaszaival összehasonlítva, ami a szolgáltatás növekvő színvonalára utal.

Kellemes környezet, professzionális személyzet

 A válaszadók közül legtöbben a tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos jelzőket találták a repülőtérre leginkább jellemzőnek. Szintén gyakran hangzott el a válaszok között az, hogy könnyen meg lehet találni mindent, hangulatos, kellemes a légkör, modern, dizájnos az épület, praktikus a kialakítás, megfelelő az információ-és segítségnyújtás, és a repülőtér autóval könnyen megközelíthető.

A légikikötő szolgáltatásaival kapcsolatban leginkább a személyzet felkészültségét emelték ki: a válaszadók szerint a repülőtéri munkatársak kedvesek, barátságosak és segítőkészek, a munkájukat professzionálisan végzik, amelynek részeként beszélnek idegen nyelveket is.

A kutatásban résztvevők szerint a budapesti repülőtér biztonságos (95%), modern (84%), technológiailag fejlett (75%) és gyors a biztonsági ellenőrzés (70%). A válaszadók többsége a légikikötőt a sajátjának érzi, Magyarországhoz és az utazás öröméhez kötik a létesítményt. A válaszadók 83 százaléka szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó képviselője a magyar kultúrának (83%).

A magyarok igénylik a további infrastruktúra bővítést

A megkérdezettek legnagyobb arányban a repülőtér kötöttpályás megközelítését említették fejlesztendő területként. Emellett a válaszokból látszik, hogy a repülőtér kapacitásainak bővítésére való igény is felmerül. Utóbbit részben a turizmus támogatása, részben a 2. Terminál telítettségének csökkentése céljából tartják szükségesnek – ez utóbbi szoros összefüggésben van a jelenlegi minőségi színvonal fenntartásával. Az 1. Terminál újranyitását a többség támogatja.

A negyedévente elvégzett nemzetközi utaselégedettségi felmérés (ASQ – Airport Service Quality) legfrissebb eredményei is összhangban vannak a GKID által végzett kutatás következtetéseivel: az utasok értékelése alapján a repülőtérrel kapcsolatos általános elégedettségi szint elérte az ötös skálán a 4.19 pontot, túlszárnyalva a 2019-es rekordév azonos időszakát és a tavalyi évben mért értéket is. Ezzel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a húsz versenytárs repülőtér közül az ötödik helyen szerepel az általános elégedettség tekintetében, megelőzve például a bécsi, a berlini, és a londoni Luton repülőteret, valamint régiós versenytárs krakkói és varsói légikikötőket is.

 

A kutatást a GKID Research & Consulting Kft. készítette. Az adatfelvétel 2023 áprilisában készült 18 év feletti internetezők körében, nem, kor és lakóhely szerint reprezentatív mintán. A kiértékelt minta mérete 5 992 fő.

Forrás: Budapest Airport


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.