Felmérés: szeretik-e a magyar utazók, így, ahogy van, Ferihegyet?

Az elmúlt öt évben a budapesti repülőtérről utazók szerint jól érzékelhetően emelkedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásainak színvonala. A légikikötő tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos; nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét, derül ki a független GKID piackutató vállalat által készített reprezentatív kutatásból.

A légikikötőt a repülőtéri közösség munkájának köszönhetően 2022-ben Európalegjobb repülőterévé választották, és a minőségbeli javulást további nemzetközi elismerések és a repülőtér 4 csillagos minősítése is alátámasztja. A Budapest Airport folyamatosan méri az utasok és a szélesebb közvélemény repülőtérről alkotott vélekedését és az utasok visszajelzéseit, melynek keretében a GKID Research & Consulting 6 ezer fős mintán reprezentatív reputációkutatást készített.

 

Aki igénybe veszi, az szereti is a repülőtéri szolgáltatásokat

A kutatás eredménye összességében visszaigazolja az elmúlt évek fejlesztéseit és szakmai díjait; a megkérdezettek szerint a szolgáltatások minőségét tekintve a budapesti repülőtér nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét: több mint 90 százalékuk gondolja úgy, hogy jobb, vagy legalább azonos színvonalú, mint más nemzetközi repülőterek.

Jellemző tendencia, hogy a repülőteret nemrégiben használók körében nagyobb az elégedettség mértéke, mint az évekkel ezelőtt utazók esetében – tehát minél frissebb a tapasztalat, annál pozitívabb a repülőtér megítélése.     A repülőteret az elmúlt 1 évben használók közel kétszer nagyobb arányban vélik úgy, hogy nagyon sok fejlesztés történt a légikikötőben az utóbbi fél évtizedben, mint azok, akik 3-5 éve repültek Budapestről.  Szinte ugyanez a megoszlás figyelhető meg az utasszolgáltatások színvonalára vonatkozóan is. A kutatást megelőző 1 évben repülővel utazók több mint kétharmada ajánlaná a repülőtér szolgáltatásait másoknak, ez az arány is javulást mutat a 3-5 éve repülők válaszaival összehasonlítva, ami a szolgáltatás növekvő színvonalára utal.

Kellemes környezet, professzionális személyzet

 A válaszadók közül legtöbben a tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos jelzőket találták a repülőtérre leginkább jellemzőnek. Szintén gyakran hangzott el a válaszok között az, hogy könnyen meg lehet találni mindent, hangulatos, kellemes a légkör, modern, dizájnos az épület, praktikus a kialakítás, megfelelő az információ-és segítségnyújtás, és a repülőtér autóval könnyen megközelíthető.

A légikikötő szolgáltatásaival kapcsolatban leginkább a személyzet felkészültségét emelték ki: a válaszadók szerint a repülőtéri munkatársak kedvesek, barátságosak és segítőkészek, a munkájukat professzionálisan végzik, amelynek részeként beszélnek idegen nyelveket is.

A kutatásban résztvevők szerint a budapesti repülőtér biztonságos (95%), modern (84%), technológiailag fejlett (75%) és gyors a biztonsági ellenőrzés (70%). A válaszadók többsége a légikikötőt a sajátjának érzi, Magyarországhoz és az utazás öröméhez kötik a létesítményt. A válaszadók 83 százaléka szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó képviselője a magyar kultúrának (83%).

A magyarok igénylik a további infrastruktúra bővítést

A megkérdezettek legnagyobb arányban a repülőtér kötöttpályás megközelítését említették fejlesztendő területként. Emellett a válaszokból látszik, hogy a repülőtér kapacitásainak bővítésére való igény is felmerül. Utóbbit részben a turizmus támogatása, részben a 2. Terminál telítettségének csökkentése céljából tartják szükségesnek – ez utóbbi szoros összefüggésben van a jelenlegi minőségi színvonal fenntartásával. Az 1. Terminál újranyitását a többség támogatja.

A negyedévente elvégzett nemzetközi utaselégedettségi felmérés (ASQ – Airport Service Quality) legfrissebb eredményei is összhangban vannak a GKID által végzett kutatás következtetéseivel: az utasok értékelése alapján a repülőtérrel kapcsolatos általános elégedettségi szint elérte az ötös skálán a 4.19 pontot, túlszárnyalva a 2019-es rekordév azonos időszakát és a tavalyi évben mért értéket is. Ezzel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a húsz versenytárs repülőtér közül az ötödik helyen szerepel az általános elégedettség tekintetében, megelőzve például a bécsi, a berlini, és a londoni Luton repülőteret, valamint régiós versenytárs krakkói és varsói légikikötőket is.

 

A kutatást a GKID Research & Consulting Kft. készítette. Az adatfelvétel 2023 áprilisában készült 18 év feletti internetezők körében, nem, kor és lakóhely szerint reprezentatív mintán. A kiértékelt minta mérete 5 992 fő.

Forrás: Budapest Airport


Több mint száz járatot töröltek az amszterdami Schipol reptéren

Több mint száz járatot töröltek az amszterdami Schipol reptéren 

A Darragh nevű vihar miatt.
Végre egy jó hír a MÁV háza tájáról

Végre egy jó hír a MÁV háza tájáról 

Befejeződött a miskolci fővonal felújítása.
Startol a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

Startol a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya 

Akkor szárnyalsz, ha jó helyen vagy címmel.
A Lufthansa megveheti az Alitalia jogutódját

A Lufthansa megveheti az Alitalia jogutódját 

Az Európai Unió jóváhagyta, hogy a német Lufthansa csoport 41 százalékos részesedést szerezzen az Alitalia jogutódjában, az ITA Airwaysben.
Ünnepi hangulattal erősít a MÁV

Ünnepi hangulattal erősít a MÁV 

Világító füzérekkel díszített járművekkel készül az adventi ünnepekre a MÁV-csoport.
Szép ajándék kerülhet a Hungary Airlines karácsonyfája alá

Szép ajándék kerülhet a Hungary Airlines karácsonyfája alá 

A hírek szerint száz darab Boeing 737 MAX repülőgép megrendeléséről szóló szándéknyilatkozat aláírására került sor a minap.
Potyautas a Delta New Yorkból Párizsba tartó járatán

Potyautas a Delta New Yorkból Párizsba tartó járatán 

Sokkoló biztonsági rés.
Exkluzív megállapodás az egyik toppezsgőházzal

Exkluzív megállapodás az egyik toppezsgőházzal 

A Singapore Airlines exkluzív megállapodást kötött a francia Louis Roederer pezsgőházzal és így a világ egyetlen légitársasága lesz, amely fedélzetén az ikonikus Cristal 2015 pezsgőt fogja kínálni.
Újgenerációs kabinbelső, gyorsabb wifi és díjnyertes menüsor a fedélzeten

Újgenerációs kabinbelső, gyorsabb wifi és díjnyertes menüsor a fedélzeten 

Az Emirates bemutatta első A350-es repülőgépét, amely megújult kabinbelsővel és a légitársaság legújabb technológiai újításaival várja az utasokat.
FRISSÍTVE Átmenetileg lezárták a Déli pályaudvart

FRISSÍTVE Átmenetileg lezárták a Déli pályaudvart 

Nem fogad és nem indít vonatokat, közölte hétfő délután a Mávinform. Este 18 óra után feloldották a tilalmat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.