Felvásárolhatja az Olympic Airt az Aegean Airlines

Az Európai Bizottság jóváhagyta szerdán, hogy a görög Aegean Airlines felvásárolja vetélytársát, a szintén görög Olympic Airt.

A brüsszeli testület szerint a felvásárlás nem okoz olyan versenytorzulást, amely rövid időn belül ne következne be amúgy is, tekintettel arra, hogy az Olympic Air súlyos pénzügyi gondokkal küzd. Belátható időn belül ugyanis a felvásárlás nélkül is kénytelen lenni kilépni a piacról, így mindenképpen megszűnne az Aegean versenytársa lenni - indokolták.

"Jóváhagytuk az egyesülést, mert nincs további káros hatása a versenyre" - ismertette a döntést Joaquín Almunia, az Európai Bizottság versenyjogi biztosa.

A bizottság áprilisban indított vizsgálatot az esetleges egyesülés versenyre gyakorolt hatásainak feltárására, mert úgy ítélte meg, hogy a görög belföldi repülések piacán az Olympic az Aegean legjelentősebb versenytársa.

A bizottság a döntés indoklásában arra is kitér, hogy az athéni reptérről induló belföldi járatok iránti kereslet az ország gazdasági válsága miatt több mint a negyedével csökkent az elmúlt években, mindkét légitársaság csökkentette járatai számát, és kevesebb célállomást szolgálnak ki. Brüsszel emlékeztet, hogy a két cég lehetséges egyesülését már vizsgálták két éve; akkor 17 útvonalon versengett egymással a két légitársaság. Jelenleg hét olyan desztináció van, ahová mindkét cég repül, ezek közül ötöt nem is lehet más társasággal elérni.

Az Aegean mintegy 50 bel- és külföldi célállomásra repül Athénból, az Olypmic körülbelül 30 desztinációra, főleg Görögországba.

"A bizottság mélyreható vizsgálata világosan megmutatta, hogy bármi történjen is, az Olympic a csőd szélén áll, és hamarosan kénytelen lenne lehúzni a rolót" - közölte a bizottság, kitérve arra is, hogy a cég 2009-es privatizációja óta egyetlen évben sem tudott nyereséget termelni, tulajdonosai folyamatos pénzügyi támogatására szorult, és nincs az az üzleti terv, amellyel a cég a belátható jövőben valószínűleg profitot tudna felmutatni.

A vizsgálat arra is fényt derített, hogy az Aegeanon kívül senki sem akarja megvenni az Olympicet, a tulajdonosok pedig nem óhajtják tovább finanszírozni a működését, valamint a bajban lévő társaság eszközeire és márkanevére sincs más jelentkező. Ez azt jelenti, hogy az egyesülés híján az Olmypic teljes kapacitása, úgy ahogy van, rövid időn belül eltűnne a piacról.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.