A felek a hír megjelenését követően megerősítették, hogy előzetes megbeszéléseket folytatnak az ügyben, de hozzátették: nincs garancia arra, hogy egyezségre is jutnak, írja az Airportal. A lépés valójában reintegráció lenne, hiszen a Spirit Aerosystems a Boeing alkatrészgyártó részlegének 2005-ös kiszervezésével jött létre.
Az amerikai gyártó közlése hozzátette, hogy a lépés erősítené a repülésbiztonságot, javítaná a minőséget, továbbá az ügyfelek, a dolgozók és a részvényesek érdekeit is szolgálná. Mint ismert, a Boeing 737-eseknél az elmúlt időszakban felmerült több minőségi probléma is a Spirit hibájára volt visszavezethető. A Boeing közvetlen kontrollja leginkább a 737-esek gyártására lenne jótékony hatással, mert ez biztosítaná az erőforrásokat a típus törzseit gyártó wichitai üzem modernizációjához.
A vállalat az Airbusnak is fontos beszállítója, a Kanadában és az USA-ban összeszerelt A220-asokhoz gyárt kompozit szerkezeti elemeket, például szárnykészleteket észak-írországi egységében, sőt az A350-esek törzsének egyik fontos szerkezeti elemét is a vállalat wichitai üzeme készíti. A The Wall Street Journal értesülése szerint a Spirit-Boeing egyesülés hatósági jóváhagyásának megkönnyítése érdekében eladnák az európai érdekeltséget, az Airbus pedig kézenfekvő vevőjelölt lehetne.