A szerződésbe foglalt első szállítmány várhatóan 2023-ban érkezik meg, ezzel az Air France-KLM Csoport újabb fontos lépést tesz a légiközlekedés fenntarthatóságának elérése érdekében.
Ez az első lépés abban a hosszú folyamatban, amelynek eredményeként a Csoport légitársaságai 10 százalékban fenntartható kerozint használnak fel a járatok teljesítéséhez. A szerződés által lekötött 1,6 millió tonna üzemanyagot 2036-ig szállítják le és ennek segítségével teljes életciklusra vetítve 4,6 millió tonna szén-dioxid kibocsátása kerülhető el a hagyományos kerozinhoz viszonyítva.
Az Air France-KLM Csoport másik fontos célkitűzése, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti az egy utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátást, ennek része a fenntartható kerozin használata is.
Ezzel a kötelező érvényű vásárlással az Air France-KLM Csoport a fenntartható kerozin gyártási kapacitásainak kiépülését is támogatja, ez az ipar ugyanis még világszinten gyerekcipőben jár. 2021-ben a teljes SAF-gyártás a kerozinfogyasztás 0,01 százalékát tette ki, emiatt ára 3-4-szerese a hagyományos kerozinénak. A felhasználás és igényszint emelésével azonban ezek a folyamatok optimalizálhatók.
Benjamin Smith, a cég ügyvezető igazgatója azt mondta, a karbonsemlegesítés a légiközlekedés történetének legnagyobb kihívása, ezért a cég mindent megtesz azért, hogy csökkentse környezeti terhelését: megújítja flottáját, új eljárásokat vezet be és fenntartható kerozint vásárolt és használ fel.
Forrás: Air France
Forrás: KLM – Holland Királyi Légitársaság