Fenntartható üzemanyaggal repül az Emirates

A légitársaság most bejelentette: megkezdi egy olyan, fenntartható repülőgép-üzemanyag használatát, amely akár 80 százalékkal* csökkentheti a repülők szén-dioxid kibocsátását.

Kibővítette partnerségét az Emirates a világ vezető fenntartható repülőgépüzemanyag-gyártójával, a Nestével, amelynek eredményeként 2024 és 2025 folyamán több mint 113 ezer hektoliter NesteMY Sustainable Aviation Fuel (MY SAF) üzemanyagkeveréket fognak használni az Emirates amszterdami Schiphol és szingapúri Changi repülőterekről induló járatai működtetésére.

A SAF fenntartható forrásból származó, 100 százalékban megújuló hulladékból és olyan maradék alapanyagok felhasználásával készül, mint például a használt étolaj és állati zsírhulladék. Életciklusa során a hagyományos sugárhajtómű üzemanyag használatához képest, akár 80 százalékkal* csökkentheti a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. A fenntartható repülőgép-üzemanyagkeverék hagyományos Jet A-1 fosszilis hajtóanyagból, 30 százalékban pedig, a kétéves mennyiséget tekintve, 38 ezer hektoliter tiszta SAF-ból áll – ennek aránya a keverékekben maximum 50 százalék lehet.

"Ez a partnerség mérföldkő az Emirates számára, és felgyorsítja a működésünkhöz szükséges fenntartható üzemanyag beszerzését. Ez is egyike annak a számos kezdeményezésnek, amelyekkel a szén-dioxid-kibocsátásunk csökkentésére törekszünk, az üzemanyag-hatékony repülőgépek üzemeltetése, az üzemanyag-hatékonyság növelése, valamint a 2024-től esedékes gyorsított flottamegújítás mellett. Partnerségünk a Nestével is bizonyítja aktív elkötelezettségünket és támogatásunkat a gyorsan fejlődő SAF iparág iránt, és reméljük, hogy az Emirates és más légitársaságok erőteljes kereslete ösztönözni fogja a SAF és más tiszta meghajtási technológiák elterjedését” – mondta Sir Tim Clark, az Emirates Airline elnöke.

Az év elején az Emirates a Nestével és más, az iparágban érdekelt felekkel együttműködve sikeresen végrehajtotta a régió első, 100 százalékban SAF meghajtású bemutató repülését, amely során egy Boeing 777-300ER gép egyik hajtóművét ez a fenntartható üzemanyag hajtotta. Ezzel a légitársaság, ipari partnereivel együtt, jelentős lépéseket tett a műszaki elemzési és tanúsítási követelmények terén, amelyek előmozdíthatják a 100 százalékos SAF üzemanyag szabványosítását és jövőbeli használatát a légi közlekedésben.

Az Emirates először 2017-ben használt fenntartható üzemanyagot menetrendszerinti járaton: akkor SAF és sugárhajtómű-üzemanyagkeveréket használtak a Chicagóból induló repülőgépen. Azóta a légitársaság a stockholmi járatok esetén is felemelte a SAF arányát, jelenleg pedig Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet járatokat SAF keverékkel. Az Emirates folyamatosan azon dolgozik, hogy elősegítse a fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártásának és ellátásának bővítését.

Forrás: Emirates


Távoli úti célok, amelyek elérhető közelségbe kerülnek

Távoli úti célok, amelyek elérhető közelségbe kerülnek 

Nagyon sokan vettek részt az utazási irodások közül azon a szakmai programon, amelyet a Turkish Airlines a Jetwing Travellel karöltve szervezett a belvárosi Matild Palace Budapest hotelben, október 30-án, a kora esti órákban.
Mit várnak el az utasok a légitársaságoktól és a repterektől?

Mit várnak el az utasok a légitársaságoktól és a repterektől? 

Tervezés, foglalás, fizetés és persze az utazás során.
Öt új célállomás az ultrafapados légitársaságnál

Öt új célállomás az ultrafapados légitársaságnál 

A légitársaság több mint 28 millió ülőhelyet kínál a március végéig tartó időszakban.
Új code-share megállapodás két légitársaság között

Új code-share megállapodás két légitársaság között 

Október 23-án az airBaltic code-share megállapodást kötött az Air Canada-val.
Változik a vonatok, a buszok és a HÉV-ek közlekedési rendje

Változik a vonatok, a buszok és a HÉV-ek közlekedési rendje 

A kegyeleti ünnep alkalmából változik a vonatok, a buszok és a HÉV-ek közlekedési rendje – közölte a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel.
Tíz éve repül Budapestre ez a légitársaság

Tíz éve repül Budapestre ez a légitársaság 

A légitársaság 1,5 millió utast és több mint 77 ezer tonna rakományt szállított egy évtized alatt a magyar főváros és a közel-keleti metropolisz között, hozzájárulva ezzel a magyar turizmus és kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez. 
Szokatlan járművek a brnói versenypályán

Szokatlan járművek a brnói versenypályán 

A brnói Masaryk Circuit pályán került sor az első gyakorlati biztonsági képzésre a távolsági autóbuszos társaság járművezetői számára Csehországban.
Hét új célállomás az Air France-KLM téli kínálatában

Hét új célállomás az Air France-KLM téli kínálatában 

Az Air France hat, a KLM pedig egy új célállomást kínál utasainak, és több meglévő útvonalon is bővítik kínálatukat.
Tiltakozás az erzsébetvárosi új parkolási rendelet ellen

Tiltakozás az erzsébetvárosi új parkolási rendelet ellen 

Az aláírásgyűjtéssel most azt szeretnék elérni, hogy visszavonják a képviselőtesület által október 22-én megszavazott parkolási díjemelést.
Kilenc új úti cél a Budapest Airport téli menetrendjében

Kilenc új úti cél a Budapest Airport téli menetrendjében 

Marrákes bazárai, a Guggenheim múzeum, párizsi romantika, a híres rózsaszín város – néhány a Budapest Airport október végén, az óraátállításkor életbe lépett téli menetrendjéből.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.