Rekkenő hőség és igazi csúcsforgalom volt ma a ferihegyi repülőtér 1. termináljának beton előterén és a kisebb magángépeket fogadó ún. GAT (General Aviation Terminal) épületében. Kint a betonon a 39 fokos kánikulát csak fokozta, hogy maga a beton vagy 60 fokosra hevül ilyenkor. A holnapi szabadedzések előtt szinte már valamennyi Forma-1-es versenyző, a csapattársak és a műszakiak is megérkeztek. Míg a versenykocsik és a bokszutca felszerelése javarészt kamionokon jön Mogyoródra, addig maguk a versenyzők és hozzátartozóik, valamint a csapatok vezetői és a Forma-1 versenyszervezői stábja saját vagy bérelt sugárhajtású business jeteken érkezik.
Az olasz Ferrari-csapat és a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso igazán olaszos grandezzával rögtön egy Airbus A320-ast bérelt közösen erre az alkalomra az Alitalia légitársaságtól. A Forma-1 szakmai stáb és menedzsment a repülőtéren már jól ismert ezüst színű, függőleges vezérsíkján F1 feliratot viselő British Aerospace BAe 146-100 típusú géppel érkezett tegnap.
A Forma-1-es hétvége a budapesti repülőtér életében hagyományosan a legforgalmasabb szombat-vasárnapnak számít szinte minden évben, hiszen az eleve csúcson pörgő nyári szezonnak még egy löketet ad a versenyzők és kísérőik, a csapatok, a nagy számban érkező külföldi szurkolók és támogatók érkezése.
„Az elmúlt 30 évben hagyománnyá vált a Forma-1-hez kapcsolódó légiforgalom július-augusztus környékén, így volt idő kialakítani a legjobb, leghatékonyabb megoldásokat, ami a csapatok igényeit messzemenőkig kielégíti. A versenyhétvége előtt megtervezzük a megnövekedett fogalom gördülékeny kiszolgálását, az igazi kihívás azonban vasárnap délután jön el. A futam után szinte azonnal beindul a Mogyoród-Ferihegy helikopteres légihíd és két órán belül mintegy harminc légijármű indul el fedélzetén a versenyzőkkel, a csapatok vezetőivel meg a VIP-szurkolókkal, úgy, hogy közben a repülőtér a szokásos erős nyári utasforgalmat is kezeli.” – nyilatkozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója.