A parkolás díja egy BKV-vonaljegy árát, azaz 290 Ft-ot tenne ki. A fenti koncepciót azonban csak rövid távra terveznék, hosszú távon ugyanis mélygarázs építését tartják elképzelhetőnek a Felvonulási tér és az Állatkerti körút alatt, amelynek előkészítésén már dolgoznak.
A tervek szerint a Parking Kft. feladata csak az előkészítésre, vagyis az építési engedély megszerzéséig tartó feladatokra korlátozódna, s a beruházást magántőkéből valósítanák meg. A kialakulóban lévő új parkolási stratégia szerint Budapesten egyébként is növelnék a P+R parkolók számát, a Parking Kft. jelenleg 6 város széli helyszínen - mintegy 400 millió forintos uniós támogatásnak köszönhetően - 570 parkolóhelyet alakít ki, amelyeket még idén terveznek átadni.
Budapesten jelenleg 4200 db P+R parkoló férőhely van, ezek közül azonban csak 900 működik megfelelően, vagyis megfelelő helyszínen (tehát pl. nem a város közepén) van,illetve díj ellenében őrzik a parkolóhelyeket. Az autós P+R parkolóhelyek mellett Pesten két, Budán pedig egy idegenforgalmi P+R buszterminál kialakítását is tervezik.
A budapesti parkolási díjak tarifaemelésének és a zónarendszernek az átalakítása egyébként folyamatban van, a stratégia elfogadásáról márciusban dönt a fővárosi közgyűlés, így akár már áprilistól többet kell majd fizetni a parkolásért. Az átalakítások 3-5 milliárd forintos többletbevételt hozhatnának, amelynek nagy részére egy közlekedés- és parkolásfejlesztési alapba kerül. (Napi Gazdaság)