Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár Siófokon tartott keddi sajtótájékoztatóján elmondta: a 32 kilométeres, nagyforgalmú pályaszakasz felújítása időszerű és fontos, hiszen utoljára ötven évvel ezelőtt történt rajta felújítás. Szólt arról is, hogy a dél-balatoni vasúti korszerűsítés folytatódik, a vonal a következő években egészen Balatonszentgyörgyig megújul.
Az újabb 53 kilométeren tervezett rekonstrukció lezárása után, a Székesfehérvár vasútállomás fejlesztésével akár már 2016 végére 70 percre csökkenhet a menetidő a főváros és Siófok között. Az államtitkár beszélt arról is, hogy a Kelenföld- Székesfehérvár közötti szakasz felújításával 20 perccel, a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti szakasz felújításával pedig további 5 perccel lesz rövidebb a vonatok menetideje.
A jelenlegi, esetenként 60-80 kilométer/órás sebességkorlátozásokkal szemben 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok a felújított szakaszokon. A dél-balatoni vasútvonal felújítását érintő projekt 2010-ben indult, és 5-6 évbe telik a megvalósítása. Kormány-előterjesztés készült arról, hogy az ilyen, kiemelt gazdasági jelentőségű projektek megvalósítását miként lehetne felgyorsítani - tette hozzá.
Witzmann Mihály (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal felújítása közel 30 milliárd forintba kerül, amit 85 százalékban az unió, és 15 százalékban a magyar költségvetés finanszíroz. A vasútfejlesztéssel a huszonegyedik századhoz méltó, korszerű, utasbarát lesz a dél-balatoni vasútvonal. A dél-balatoni vasútvonal felújításának első üteme 2014 szeptemberében kezdődött meg, és ez év október végéig tart, de a vasúti közlekedés már június 13-tól beindulhat az érintett szakaszon, ahol jelenleg vonatpótló autóbuszok közlekednek.
Forrás: MTI