Elképzelhető ugyanakkor, hogy biztonsági megfontolások is állnak a váratlan bejelentés mögött. A döntés nem kevés bonyodalmat jelent a hajóstársaság számára, mivel az eredetileg a Szajna, a Rhone és a Dordogne folyókra szánt két új hajót át kell alakítani az útvonalváltáshoz, emiatt pedig egy évet csúszik a hajók forgalomba állítása. A Debussy és a Ravel nevű hajók 2017 nyarán fogadták volna az első turistákat Franciaországban - adta hírül közleményében a társaság.
Az átalakítás során a hajókat megnagyobbítják: az eredetileg 360 lábas járművek hossza 443 lábra nő, vagyis a Duna/Rajna/Majnán megengedett legnagyobb méretet érik el. Az óriásjachtokon lesz üvegtetős úszómedence, több étterem és 106 kabin, melyek közül több extra alapterületű lesz. Mielőtt a két új hajót vízre bocsátanák 2018-ban, két másik folyami hajót is forgalomba helyeznek, a Bach és a Mahler 2017. júniusában, illetve augusztusában kezdi meg szolgálatát a német/osztrák folyószakaszokon.
A Crystal Cruises saját bevallása szerint a világ vezető ultra-luxus hajóstársasága. A cég 2015-ben váltott tulajdonost, amikor a japán Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) eladta a vállalkozást a Genting Hong Kong (GHK) nevű globális turisztikai nagyvállalatnak.
A Crystal hajói rendszeresen kikötnek Budapesten is. Az idei év egyik újdonsága, hogy az utasok budapesti tartózkodásuk során egy alkalommal - külön díj fizetése nélkül, vagyis az üdülési csomag részeként - elmehetnek vacsorázni a Winekitchen, a Costes, Costes Downtown vagy a Tanti csúcséttermekbe.