A koncessziós megállapodás értelmében A ZAIC mintegy 15 millió eurót fizet a horvát államnak és egyéb kisebbségi részvénytulajdonosoknak. A ZAIC vállalta továbbá, hogy 300 millió eurót költ majd fejlesztésre. Ennek részeként épülhet fel 2016 decemberére a teljesen új utasforgalmi épület.
A cég szerint a reptér utasforgalma 8%-kal növekedhet jövőre a tervezett új járatoknak köszönhetően, melyek közt a légikikötő első transzatlanti járata is szerepelhet. Az Etihad volt az első, új járatot bejelentő légitársaság.
Nem elégedettek viszont a reptéri dolgozók szakszervezeti az új helyzettel. Szerintük mostantól több munkát kell majd kevesebb pénzért végezniük. A vállalat cáfolta az állításokat.
A ZAIC-t a 100%-ban Aéroports de Paris leányvállalat Aéroports de Paris Management valamint a Bouygues Construction leány Bouygues Bâtiment International igazgatja. A cég további négy részvényese még a Viadukt, horvát építőipari vállalat, az International Financial Corporation (IFC), Marguerite európai befektetési alap, valamint a TAV török repülőtérüzemeltető.
Forrás: EX-YU Aviation News