Az „új Germanwings”-ben együtt jelennek meg a Lufthansa decentralizált európai járatai – a frankfurti és a müncheni csomópontok kivételével – és a Germanwings járatait. Az új koncepciót hétfőn mutatták be egy premier repülés keretében Berlinben, Hamburgban, Stuttgartban és Köln/Bonnban.
„Vállalatunk számára történelmi nap a mai: új termékkel, számos új útvonallal és egy nagyobb flottával vágunk neki a Germanwings sikertörténet második fejezetének" - kommentálta a változásokat Thomas Winkelmann, a Germanwings vezetőségének szóvivője.
A Germanwings az elmúlt hónapokban a decemberben bejelentett és bemutatott termék- és márkakoncepcióval kapcsolatos újításokat következetesen, rekord sebesség alatt valósította meg. Mindössze hat hónap alatt alakították át kívül-belül a jelenleg 38 repülőgépből álló flottát az új dizájnnak megfelelően. A jelenlegi számítások szerint az „új Germanwings” flottája 2014. végére 87 repülőgépből áll majd. Ebből 64 darab Airbus A319-es és A320-as típusú gép saját jármű lesz, a többi 23 darab CRJ-900 típusú repülőgép pedig aEurowings-Luftverkehrs AG tulajdonában áll, amely a jövőben kizárólag a Germanwings részére teljesít majd szolgálatot.
Emellett kiváló csapatmunka eredményeként, rekord idő alatt született meg az új, különféle ajánlatok kidolgozása. Az „új Germanwings” létrejöttéhez szükséges műszaki folyamatok megvalósítása is zökkenőmentesen haladt. A „Best” tarifa a legmagasabb minőséget nyújtó kínálat, amely különösen az üzleti utasok elvárásainak tesz eleget, de az igényes egyéni utazók számára is vonzó alternatíva. A „Smart” tarifa számos kiegészítő szolgáltatást tartalmaz, míg a „Basic” tarifa választása kizárólag magát a diszkont utazást jelenti. A három új tarifa kínálatot 2013. július 1-jétől lehet lefoglalni az interneten keresztül, az utazási irodákban pedig már április 12. óta elérhetőek voltak. A check-in rendszereket átalakították, az utasok már mindenütt az új logóval találkoznak.
Az átalakítás során a Lufthansa Consulting tanácsadói támogatták a Germanwings-t. A Lufthansa leányvállalata, amely jelentős tapasztalattal bír az igen összetett, nagyszabású projektek megvalósításában, figyelemmel kísérte a különböző üzleti modellek összevezetését a diszkont struktúra megtartása mellet. A projekt támogatás a stratégiai integráció ötletétől kezdve a márkát, a terméket, a flottát és a hálózatot érintő intézkedések végrehajtásán keresztül az adminisztratív területek szükséges átalakításáig terjedt ki.
Forrás: Turizmus Online