Gondatlan légitársaság, hibázó pilóták

A Rosszija-24 orosz televíziós csatorna élő adásban közvetítette a 2011. szeptember 7-én Jaroszlavlban lezuhant repülőgép balesetének műszaki körülményeit vizsgáló jelentés ismertetését. 

A pilóták hibája és a légitársaság gondatlansága vezetett a szeptember 7-én Jaroszlavlban történt repülőgép-szerencsétlenséghez - állapította meg a katasztrófa műszaki okait vizsgálóbizottság, amely szerdán ismertette jelentését.

A másodpilóta vérében a repülőgép vezetését kizáró gyógyszert, Fenobarbitalt találtak - jelentette be élő televíziós közvetítésben a vizsgálatot elvégző műszaki bizottság elnöke. A szer a központi idegrendszer működését megbénítja, ezért a pilóták számára tiltott a használata. Az Államközi Repülési Bizottság műszaki vizsgálatot végző testülete azt is megállapította, hogy a lezuhant repülőgépet működtető cég, a Jak-Szervíz sem biztosította a megfelelő körülményeket.

A pilóták egy sor hibát követtek el felszállás előtt - mint azt a szerencsétlenül járt Jak-42-es fekete doboza és roncsainak vizsgálata során kiderítették. A 44 áldozattal járó baleset okait ismertetve a sajtótájékoztatón bemutatták azt a videofelvételt, amelyen rekonstruálták a gép felszállása előtti perceket, és lejátszották az irányítótorony és a pilóták közötti, valamint a repülőgép személyzetének beszélgetését. Kiderült, hogy a kabinban nem végezték el az ilyenkor kötelező eljárást, azaz nem mérték fel a repülési paramétereket, s közvetlenül a felszállás előtt a fékrendszert hozták működésbe - mondta el a vizsgálóbizottság elnöke.
A fekete doboz felvételein az is hallatszott, hogy észlelve a bajt, a személyzet egyik tagja megpróbált közbelépni, de a kapitány a felszállás mellett döntött, miközben vagy ő, vagy a másodpilóta lába a féken volt. Emellett a pilóták helytelenül alkalmazták a Jak-40-es repülőgépen alkalmazott rutinszerű eljárásokat, amelyen előtte rendszeresen repültek, míg a lezuhant Jak-42-es típusú gépet alig ismerték. A légitársaságnak nem volt szimulátora, s nem biztosította a személyzetnek a Jak-42-es géppel való repülési ismeretek elsajátítását, súlyosan megsértve ezzel az érvényben lévő szabályozást.

A szerencsétlenül járt repülőgép műszaki állapotának vizsgálata kiderítette, hogy a gépen sem a motor, sem a fékrendszer nem mondta fel a szolgálatot, a gépet megjavították a katasztrófa előtt.

A vizsgálóbizottság nem nevezte meg név szerint, ki volt a felelős a hibás döntésekért, mivel az Államközi Repülési Bizottságnak ez nem feladata - közölte a testület elnöke, Tatjana Anogyina.
A szerencsétlenül járt pilóták családtagjai és kollégái nem értenek egyet a műszaki vizsgálóbizottság megállapításaival, és új, független vizsgálatot követelnek.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.